Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettcitat
Läst 3187 ggr
bintouu
0

the secret

När du ber om det du vill ha, när
du känner och tror att du får det, då
kommer du att få ta emot det.

Vad tror ni om detta?? Är det personlig utveckling?

[Mariann]
0

Det finns otroligt många sätt å se på detta.

Men för mig kan detta mycket väl bli ett egots utveckling…. = skapa dålig karma = extra smärta = extra lång tid för att balansera ut…

[BigMama]
0

#1 MEN… Ett sätt att vända negativa tankar till positiva!

[Mariann]
0

Japp Glad

men man får tänka sig för

oopss där blev jag ju vitsig utan att det var tänkt så *LOL*

GitteL
0

Bra initiativ bintouu, detta är vad jag själv upplevt efter allt negativt tänkande när jag valde att se livet med positiva ögon. Klagande om allt och alla är det vi själva besitter och drar till oss. The law of attraction.

Det krävs en djupare tro annars fungerar det inte och en rensning av negativa tankar, känslor och handling. Vi är det vi tänker och det handlar om hälsa, glädje, jobb, relationer, bilar, hus och allt vad du skulle vilja få in i ditt liv. Jag ser ofta på filmen som blivit en positiv affirmation så att jag kommer ihåg och mitt liv har ändrats drastiskt tack vare att jag väljer mina tankar. Människor som var "jobbiga" blev underbara ;-)

Se 20 min av filmen: http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

AnneN
0

TS bra sagt =) jag tror väl kanske lite mer att om man ber om något man vill ha så får man tillslut de #verktyg" man behöver för att själv fixa det man vill ha =)

Och ja jag tycker att den insikten är personlig utveckling =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ensamfaren
0

Tack för tipset GitteL. Jag blev dock besviken på boken…Orkade bara några 10-tal sidor in i boken innan den blev liggandes. Filmen verkar vara väldigt lik boken. Men budskapet är kristallklart!!!

Mitt företag: www.bytatak.nu

[BigMama]
0

Men visst är det lustigt? Är det en slump hur "vissa" människor bara liksom åker på en "räkmacka" genom livet? Och andra "får" ingenting? Skulle vara intressant att få krypa in deras hjärnor och checka av deras inställningar till livet.

Positiva spiraler och negativa…. Law of attraction…..

Inanna
0

#1 Nu blev jag mycket nyfiken - kan du utveckla din tankegång…?

Har hört detta att man kan få det man önskar sig om övertygelsen är tillräckligt stark, men själv känt en stor tvekan. Inte till att det fungerar - men kanske till att det skulle fungera på bästa sätt.

Själv är jag så "ofärdig" - hur ska jag veta vad jag bör önska av livet?

Perla
0

Det finns många olika former och metoder som man kan använda sig av i sin personliga utveckling. Att använda mina tankar så att de jobbar för mig istället för emot mig är bara en.

Jag tror att man ofta gör det misstaget att man blandar ihop personlig utveckling med andlig* utveckling/mognad som visserligen kan gå hand i hand med personlig utveckling men ändå skiljer sig på många väsentliga punkter.

Visst kan man använda sina tankar till att uppfylla de rent egoistiska önskemålen men när man har uppnått en viss andlig mognad så inser man att det finns andra värden i livet som är viktigare än de rent personliga och använder sin förmåga att forma verkligheten efter dessa istället.

Själv skiljer jag också på andlig utveckling och utveckling av paranormala förmågor (som t ex medialitet, kontakt med andar, divination, etc) vilket för mig inte har med varann att göra även om det utan närmare granskning kan se ut som att det gör det.

Lionadh
0

#0 Jag tror att det är en positiv lärdom att uppleva att man drar till sig det som hjärtat önskar sig. Har ni läst boken "Your Hearts Desire" av Sonia Choquette?

När önskningarna kommer ifrån hjärtat manifesteras de också lättare.

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[Mariann]
0

#9 här har perla många viktiga o bra punkter…

[BigMama]
0

Sonia Choquette lyssnade jag på senast igår!! Min favvo!

Hon startar alla sina shower med att säga "Welcome back all "six-sensories"!

Lionadh
0

#12 Ja hon har bl a en härlig humor och mycket hjärta.

http://www.soniachoquette.com Har gjort hennes kurs "Your Hearts Desire" - finns online - mycket bra!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

[BigMama]
0

#12 Har varit sugen på fler av HayHouse författarnas kurser - men det ska betalas utomlands o s v och så blir det inte mer med det..  Kul att du provat! Glad

Niklas
0

#0: Du får mer av det du förstärker, som Win Wenger uttrycker det. För mig är det en självklarhet att det är så. Det är så jag lever.

Det svåra är inte att få det du vill, utan att veta vad du vill.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

bintouu
0

Tack! Jag tror verkligen att man kan få allt man önskar om man verkliggen vill ha det. För mig har det fungerat flera gånger.