Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikett: tankar-känslor
Läst 1503 ggr
GitteL
0

Reflektions frågor!!

Är det någon här som har en blogg, dagbok eller annat där ni skriver era tankar, känslor och då i olika situationer??

Har detta hjälpt er till ett bättre välbefinnande?

Fick ni mer förståelse för vem ni är?

Vad är orsaken tror ni varför det är skillnad från dag till dag i humöret? På vilket sätt påverkar det er mentalt, känslomässigt och fysiskt?

Hur mycket tror ni påverkar er i det ni tänker?

Svara på de frågor ni kan och givetvis om ni har lust ;-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

baby-lovedoll
0

Jag hde en blogg förut, och bättre välbefinnande vet jag inte om jag fick direkt… Jag fick väl lite större förståelse för vem jag är genom bloggandet, men blev också än mer förvirrad. Är ju ganska ung, så det är nog normalt.

Varför humöret är olika varje dag tror jag beror på hur jag startar dagen. Inleder jag dagen med att bara tänka negativa saker så brukar hela dagen bli tråkig och jag blir allmänt irriterad.

Hennum
0

Japp jag har en blogg, och den har hjälpt mig ganska mycket. har oxå fått mycket fina kommentarer från snälla människor som fått mej att må bättre. är bra att kunna titta tillbaka och se vad man har skrivit innan. har fått bättre förståelse för mej själv ja. innan bloggen på nätet så skrev jag mycket på papper. gav mej lika mycket.

jag vet inte varför man mår olika varje dag, men jag påverkas mycket av det. vissa dagar är mitt humör nåtsånär jämnt, andra dagar är det väldigt skiftande. vissa dagar är bra, andra är ett helvete. och jag tänker väldigt olika beroende på humöret, det har jag sett i bloggen :P

kanske beror det på hur drömmarna har varit innan man vaknade, om man vaknar på dåligt humör så kanske man fortsätter vara på dåligt humör, och så går det bara neråt. eller så är det väl bara lite skiftningar i alla hormoner och signalämnen och allt vad det är. vad det skulle bero på vet jag inte.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tuva-Lena
0

Har precis startat en blogg, fast en byblogg på byns hemsida, och mina känslor kan jag nog inte vädra där - inte för ingående i alla fall. :) Men jag går och småskäller när jag är på dåligt humör - är ju mycket ensam på veckorna, så det går bra det med. ;) Inte ofta ändå, jag har ju skogen jag - mitt tempel! Glad

Är nog rätt jämn i humöret, men visst, vissa dagar är pest och då har det sannolikt någon utifrån kommande orsak. Får ont i magen, blir trött och ledsen förstås. Blir nog inte så mycket påverkad i tankarna för jag är en självständig människa, och intalar mig att försöka se orsaken snarare än att ta på mig skulden för allt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."