Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etikettpersonligt-om-oss-själva
Läst 1142 ggr
doradora
0

att lyckas?

Alla vill vi lyckas och ha framgång. Hur ser det ut i ditt liv när du har lyckats och fått framgång? idag, imorron?

Maria
0

Jag kände mig oerhört lyckad och framgångsrik när vår son föddes. Sedan kände jag en stor "lycka" när han flyttade hemifrån. Missförstå mig inte nu…Det kändes så bra att ha uppfostrat ett barn som var redo att stå på egna ben och jag kände en slags lycka av att ha varit delaktig i att en tillfredsställd människa skulle ut i livet… Jag var så att säga nöjd med min uppgift.

Jag är lycklig över mitt 27åriga äktenskap. Jag är fortfarande så kär…

Sedan finns det en materiell lycka. Idag är jag lycklig över att vi efter alla år har ett eget hus.

Sedan har vi lycka och framgång. Jag har ingen större karriär att prata om men har ett arbete som jag trivs så med.

Min man och jag har haft det väldigt olika i ekonomin under våra år tillsammans. Vi har haft det jätteknapert och vi har haft det jättebra. "Summan av kardemumman" är dock att den lyckligaste tiden inte har med ekonomin att göra…

Nu har jag kommit i den åldern så att lycka i framtiden handlar om att behålla hälsan…(tråkvarning, haha)

/Maria

Hoppfull
0

hur ser mitt liv ut när jag lyckats och har framgång…

1. Jag är frisk nog att orka med dagarna.

2. Jag har ett jobb som jag trivs med och som får mig att känna att jag gör något som spelar roll för andra. Plus att jag får en lön som gör att jag slipper lappa och laga mina underkläder Förvånad

3. Att jag har goda relationer med mina nära och kära.

(obs detta är skriver utan rangordning :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
0

Framgång för mig betyder att jag har förstått meningen med mitt liv, att jag inte behöver söka längre, och framför allt söka där jag inte finner det som är utvecklande för mig. Kort sagt, då vet jag vem jag är! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

doradora
0

Jag tror att lycka inte är ett konstant tillstånd utan man känner den starkt för ett ögonblick och det är nog. Jag tror att det har att göra med hur öppen jag kan vara och ta in den lycka som egentligen finns där hela tiden. Jag är lyckligast när jag känner ett andligt förbund med hela den skapande kraften.

Gronstedt
0

Var det Fröding som sammanfattade det så ljuvligt:

Något är skönt ock i en lus,
ock i ett grönt blad bak ett hemlighus.

Lyckan finns i ögonblicket.