Intuition
Först:
Hej!
Jag är ny här och heter Catarina
För något år sedan började jag att gå i intuitionscirkel. Där fick jag lära mig att våga lita på mig själv. Det var mycket nyttigt. Idag har jag sådana cirklar själv, och det är nog lika utvecklande för mig att se när andra utvecklar sig som för dem
. På cirklar användr vi oss av meditation oxå, inte alla ggr men ibland.
Kram
Catarina

Hej å Välkommen!
Vad roligt och intressant det låter, kan du inte berätta lite mer om hur och vad ni gör?
Mvh
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Välkommen, är själv ny här och trivs redan väldigt bra, hoppas du också kommer göra det :)
Tycker också det låter intressant, så hör också gärna mer om detta.
Kram
Jag undrar om det inte är liknande cirklar som jag suttit med i många år. Och som jag också håller i nu. *ler*
#3 ok, ska titta in på din sida igen :)
I De första steget i mina cirklar lär jag ut meditation. Olika meditationer få de prova på. Från ledda till helt tysta meditationer. Med lite olika fokus från gång till gång. Sen gör vi alltid någon intuitionsövning också. Men det första steget i cirkeln är just med fokus på meditationen. Som jag tycker är ett bra hjälpmedel till att lära känna sig själv bättre. Och att lära sig lyssna på sin kropp.
#5 Det låter bra. Ingår hjälp med tolkning också vid meditationen om man får upp något?
#6 Javisst självklart. Vi går alltid igenom med alla vad de upplevt under meditationen efteråt. Och vad det kan betyda och så. *ler*

Hej och välkommen Catarina:)
Jag har gått en personlig och medial utvecklingskurs som gav mig mycket och som styrkte mig. Det var en enorm känsla när jag vågade lita på det jag kände. Men kruxet är nu att det börjat gå upp och ner sista tiden. Jag har alltid haft en stark intuition men som jag inte alltid har lyssnat till, och därefter gjort mina val som inte alltid varit så bra. (läxor i livet) Skulle nog behöva gå ett antal kurser till verkar det som :) Eller så är jag bara ur fas just nu 
Meditationen har öppnat helt nya dörrar för mig, och jag har fått härliga upplevelser, men framförallt så är det så avslappnande, vilket jag har svårt med i vanliga fall. Tyvärr så mediterar jag inte lika mycket nu som jag skulle behöva.
Mitt nyårslöfte var att lyssna mer till min intuition! :) Tar gärna emot fler råd om hur jag skall bli mer "bekväm" med den. Ofta visar det sig ju, att jag borde ha lyssnat till den i olika situationer. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej o tack för alla välkomnande!
Och hej igen Happyspirit!! Jo, det är exakt de cirklarna.. Vi är väl av samma skola :)
I cirklarna får man lära sig att lita på det man känner, att lyssna på sitt inre. Vi använder oss av alla olika material som vi tolkar, känner in och gör övningar med. Jag använder stenar, färg, form, band, ljus, bilder, blommor, kort mm. Det är ju bara sin egen fantasi som sätter stopp. Jag jobbar inte mycket med meditation, men fem - tio minuters övningar kan det bli, mest för att stilla sinnet o rensa huvudet :).
Sen blåser vi bara på i tre timmar och jobbar men har också mycket roliga, intressant diskussioner/frågeställningar. Lika utvecklande för alla.
Jag själv har både intuitionscirkel (bara intuition o lite meditation) och en annan cirkel där vi sätter mer fokus till att länka mot andevärlden.
Det var mer om det…
Nyttigt är det, roligt är det och utvecklande av bara den
!
Kram
Catarina
Välkommen hit. Det hade varit roligt om du ville ge lite konkreta råd och tips hur vi kan göra detta själva. Hur ser du på det?
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
#10 Hej Catarina! *ler stort* Jag misstänkte väl att det var du men var inte helt säker. Jaha, har vi hittat till samma ställe igen. *skrattar* Kul. Ja, jag kör också två cirklar nu. En med inriktning på bara meditation och diskussioner för nybörjare. Och en mera avancerad som du, med mera länkningar och övningar och bara lite meditation. 
Låter himla intressant med intuitionsövningar, det är en slumrande sida hos många som skulle behöva utvecklas. (Inkl jag själv..)
Hoppas du kommer att trivas här så vi får ta del av en övning kanske?
Varmt välkommen/BM

intuition… den behöver jag verkligen träna upp, för jag tror inte ens jag har något ibland.
meditera skulle jag vilja göra regelbundet. men det blir aldrig av. sånt är så svårt att hålla igång med, alltid svårt att införa nya rutiner.
var finns dehär cirklarna? låter väldigt intressant.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Skulle du vilja titta in på Alternativbehandlingar.ifokus också, och berätta lite kring det här..? Vore väldigt tacksam.. 

hej och välkommen *ler glatt*

svar till #14
Cirklarna hittar du oftast hos medium/tränande medium. Jag håller till i Täby som sagt men det finns i olika delar av landet :)
#15 Det är nu gjort 
#16 Tack Kalle! Verkar vara ett härligt "ifokus" och god stämning!! *ler stort*
Catarina

Svar till #11
Att ge sig tid till att lyssna på sitt inre. Att våga följa sin inre röst eller hjärtat är ett bra första steg. Att inte ignorera det mankänner. Det kräver kanske lite träning men också tillit, tillit till sig själv!
Men ju oftare man följer sin inre röst/känsla/hjärta desso oftare kommer man att se att det var ett gott val för sig själv.
På de cirklar jag har träna vi på varandra och ot varandra. Det brukar kunna kännas tryggt att veta vem som finns igruppen och att det är "samma" ansikten. Och de övningar vi gör är att någon tar en blomma eller en sten eller något annat som sedan en annan person ska läsa av. Ibland arbetar vi med att man ska tolka in färgerna på ex blomman, formen. Och det är alltid det första man känner man ska tala om.
Det var lite grann!
Kram
Catarina

Finns det någon som har fler tips o tricks?
Skulle vara kul att få lite fler ideér!
Kram
Catarina
Tränar ni på att känna av olika situationer också, som kan uppkomma i det dagliga livet? Ofta upplever man sig som åsnan som befinner sig mellan två höstackar, och då skall man fatta rätt beslut. Då vore det toppen att kunna anlita sin intuition!
Och gör man det så får man vara beredd på att omgivningen kan reagera med ogillande. Det gör att man ofta inte lyder sin intuition, för det kan medföra att man trampar någon på tårna, kanske en person som man är fäst vid och som man inte vill såra… o s v..
Hur man än vänder sig så har man ändan bak…