Lämplig utbildning?
Idag har jag en bra magkänsla när jag funderar på att plugga vidare. Det känns rätt! Det enda jag vet är att jag skulle vilja coacha eller syssla med rådgivning i personlig utveckling på något vis. Frågan är vilken utbildning som är lämplig?
Det finns utbildningar där man t ex blir diplomerad livscoach - sedan finns det beteendevetare på högskolenivå som är på 3 eller 4år. Vad för slags jobb gör en beteendevetare? Livscoacher i sin tur blir konsulter, eller..?
Fröet är nysått, så frågorna är många. Det enda jag vet är att jag vill syssla med detta i någon form.
Tips och ideér mottages tacksamt!
/BM 
beteendevetare är ett stort ä'mne
#1 Japp, hur stort som helst. Finns det exempel på yrken efter en sådan utbildning?
#2 Polisen har användning av dom när dom jagar mördare.. sen finns det psyokologer som hjälper andra med beteende..
Det lär vara mycket retorik i det^^
..Gulp!!!
Ja, då tog du ner mig på jorden igen då…

Varför inte socionom? Det är en mkt bred utbildning
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Njaee.. Läste lite på internet om både beteendevetare och socionom, beteendevetare lät mer Bigmama..
Läst lite om kurser i lifecoaching. Få andra människor att må bättre, utvecklas, hjälpa till. Både beteendevetare och socionom låter lite "kontor". funderar t ex på www.educta.com (kjell höglund).
Kunde psykosyntes vara nått för dig?
http://www.psykosyntesinstitutet.se/
Skummat genom länkarna lite snabbt - och yes, det vore något! Har du egen erfarenhet från psykosyntes?
Tyvärr inte en personlig.. men jag hade en vän + en bekant som gick där.. och då förstod jag att DET ÄR NÅTT!!!
Nått mkt bra!
Mariann
#0 Låter spännande och du kommer bli en härlig terapeut.
Lycka till i sökandet.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
http://www.humanova.com/?gclid=CMvn-YK_9pACFQhEMAod-T8dvw
en till om psykosyntes
#0 Eller hur!?! Kanske jag t o m blir klokare i min egna personliga utveckling..!
#11 Det ser verkligen seriöst ut. Och dyrt. Och långt bort. Hade det funnits i Sundsvall hade jag inte tvekat en sekund!
Högskola och beteendevetare får jag tyvärr lägga på hyllan, snyft! Måste läsa upp mitt betyg i samhälle, och det parallellt med den utbildning jag redan går.. Blir för tufft med småbarn o allt. Hade vart skönt med examen som ger behörighet till olika yrken. Att gå egna kurser med diplom lär man sig säkert jättemycket av, men måste kanske bli "egen", mer risker…
Tack Ave för länkarna! (Sparar dem så länge)
Och Gitte! Livshandboken du tipsade om - är nog något jag skulle hoppa på så klart!
BM