Personlig utveckling iFokus

Personlig utveckling

Etiketttankar-känslor
Läst 2326 ggr
KalleN
0

fundering

hej ok jag funderar lite är det så här att

om jag vill ha något så affermaterar jag detta vare sig det är en inre förändring eller en yttre förändring och då genom att jag ändrar mina tankar för att skapa dessa möjligheter så skapas samtidigt rädslor för det hela  alltså rädslor blokeringar så det gäller då för mej att släppa dessa blokeringar rädslor fär att kunna skapa den värkligheten då för mej

hur gör jag då för att ta reda på vad det är för rädslor   då måste jag ju vara totalt ärlig mot mej själv  och det är ju lite skrämande  eller hur *skrattar* för jag är ju lika mänsklig som alla andraså då borde jag ju inte behöva vara rädd för rädslan av att ta reda på vad det är för blokering till vad som skapar problemet 

och då gemtemot andra så det som är ett problem behövere inte vara  ett problem för dem utan det är då bara jag som tror att det är ett problem pågrund av mina tankar på att det skulle vara ett problem  så då om man då kommer fram till med att just med mina tankar av att jag har blokeringar så har jag det  så igenom då att förändra  via tankens kraft bara det ytliga av vad jag vill ha  så om jag då  börjar med affermationer om  att gå djupare in i själva problemet 

ja så här kan jag sitta och fundera jag fattar ingen ting av mina tankar  de är så komplicerade

jag tänker kanske för mycket just komplicerat jag behöver då tänka enklare

men om man då vill släppa saker  måste man då veta vad det är man släpper

om jag börjar med ett problem och om man ber om att få släppa det  så ändras väll åxå tankarna och omgiviningen runt om kring

ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg vad jag funderade på

visst  tänker jag komplicerat  eller hur

jaja jag har skrivit av mej iallafall

KalleN
0

men hm jag går ju in i den anken av att jag är komlicerad då  när jag tänker så

GitteL
0

#0 Hej Kallen, du skriver precis hur du tänker och det är härligt att se dina texter.

Ärlig och öppen.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

KalleN
0

tack det var fint sakt Ärlig och öppen ja det är jag  någ  samtidigt så kanske jag blir sårbar men det är väll samma där att jag har ett val att gå in i den känslan av att bli sårbar

det är ju lite man har en föreställning över att män inte ska gråta för då är man sårbar en kvinna vill ju inte ha en känslig man för då måste de vårda och ta hand om denna så det gäller att skapa en balance att ja man ska inte gråta öppet ens att gå ut med att man gråter som man

fast genom gråt så släpper man ut inre hämningar som blokeringar för att kunna förvärkliga saker samtidigt

ja jag vet inte varför jag kom in på det när jag bara skulle svara att tack det värmde att höra att du tog dej tid och energi till att svara , det är uppskattat från min sida

men så då är det bra att vara öppen och ärlig ja kanske om man kan hantera det fast man kan väll inte vara mer ärlig än vad man klarar av att vara man kanske inte är redo att våga släppa ut det man bär på föräns man är redo

då börjar jag att fundera vad bär jag på

ja kärlek kanske

jag upplever att jag har så mycket kärlek att ge fast då via känslor och inte i handlings kraft

ja nä nu har jag beställt blommor till en persion jag igentligen inte känner och skickat med blommbud bara för att jag kände att jag ville 400 kr gick det på 

och det är ju att visa att den persionen betyder väldigt mycket att hon ska känna sig uppskattad

är det så man behöver göra  varför ska allt kosta pengar

jag måste ha ett jobb

Ijin
0

Nej, tvärt om! om man är ärlig och öppen så har man inga svaga punkter! Och alla rädslor går att övervinna(om några..) Och jag tror nog att tjejerna vill ha en kille som är sig själv, inte någon annan! om man är känslig eller inte spelar ingen roll.

Jag fick min tjej utan att "slösa" pengar på henne.. Det måste "klicka" helt enkelt=)

puff
0

#4 håller med dig om det du tycker av egenskap som tjej..Jag värdesätter enormt att killar är känsliga och vågar stå för den man är. Man bygger ingen bra relation om det inte finns öppenhet och ärlighet i grunden. Det här med rädslor, varför ägna så mycket kraft och energi att leta efter dessa om man nu inte vet vilka dom är?. Jag upplever dessa efterhand och tar itu med det då de kommer. Ibland måste man igenom dessa för att kunna släppa dom.

Kalle,,jag skulle vilja säga till dig att dom där blommorna du köpte till henne för att hon skulle känna sig uppskattad, dom skulle du även ta del av. Du är lika mycket värd att känna dig uppskattad som henne…

kramar

Eva

Tuva-Lena
0

Ja Kalle, det blev lite mycket.. men om du vill affirmera fram något så måste du ha en föreställning, eller önskan om vad det är du vill uppnå eller förändra..? Det är första steget. Sedan är det bara att skrida till verket, alltså upprepa högt för dig själv vad det är du önskar, eller vad det är du tycker är bra med dig själv kanske?

När jag läser din text så upprepar du hur komplicerat du tänker hela tiden, som har dom här tankarna. Det är ingenting konstigt med dom, bara väldigt mänskligt. ;) Var inte rädd för att plocka fram dina tankar i ljuset, för det är då du kan börja bearbeta dom. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ijin
0

"Det mest enkla är ofta det svåraste, och det svåraste är ofta det enklaste"

KalleN
0

alltså det blir då så här att ju mer man gör det inveklat ju mer inveklat blir det

så ju enklare man gör det ju enklare blir det

hm…..

Tuva-Lena
0

Precis Kalle-Djuping! :) Piece of cake, tänk så, och sen att du är "kapten på skutan" som vet hur en slipsten skall dras. Cool

#7 Där slog du huvet på spiken Ijin! Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."