Motivation
Ibland vet man att man borde göra saker, men ändå gör man inget. Motivation saknas helt enkelt.
Hur ska man göra för att få tummen ur * ?

Försök att bli på super duper bra humör, sen får man motivation :P funkar för mig : )

ja…det är klart..musik brukar kunna lyfta även det tyngsta humöret…
Jag såg att Ave-solis startat en kör här inne…borde nog gå med i den och sjunga mig till lite energi =)

haha det låter ju helt suveränt :D ..
De första du ska tänka när du vaknar är : Faen vilken bra dag.
Det är så jag tar mig igenom en dag :D
#0 Ok nu kommer lite frågor till dig. Vad är det du vill ha motivation till? Vad är ditt mål??? 
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Just när jag skrev inlägget, så tänkte jag på att jag inte borde sitta så mycket stilla vid datorn utan få tummarna loss att ut o röra på mig lite mer istället…men det tar emot… FAST jag vet att när jag väl fått på mig skorna och är ute i friska luften, så tänker jag alltid; varför gjorde jag inte det här tidiagre… 
#5 Är det ditt mål, mindre timmar vid datan??? Vad är vinsterna om du sitter mindre timmar?? Det är dom du skall visualiser fram och känna just som du säger känslan efteråt.
Vem är det du sitter o väntar på ???

Nu ska jag komma med lite konstruktiv kritik GitteL; Jag upplever det aningen aggressivt när du skriver två eller tre frågetecken ??? på en fråga, som säkert ställs i all välmening,
Är det så du vill ha det????
Jag kan sitta i soffan och visualisera efter-tränings-känslan! Är det lika effektivt? 
är det inte så att Motivationen är det som får en att börja och vana som får en att fortsätta..?
#7 Ledsen att du uppfattar det så men det är inte alls menat på det sättet. Så gör jag ibland och även i vissa inlägg.
Du skall visualisera fram en bild så att du själv får motivation. Vinsterna.

Jag ska, efter nyår ( såklart) ;) , ta minst en timme, tre dagar i veckan av någon form av träning. Jag ska visualisera vinsterna med detta och hitta min motivation…. Efter nyår, som sagt..hahah.. ;)

# 9 Ingen fara 
#5 Människan är av naturen lat. Så är det bara. Och utöver detta söker hon njutning mest av allt.
Varför du inte har motivation att göra något annat än att sitta vid datorn? Därför att du VILL SITTA VID DATORN. Enkelt.
Nu vet jag ju inte hur din vardag ser ut, tidsmässigt och sådär, men exempelvis har jag och maken fixat årskort på simhallen för hela familjen. Och då ser vi till att vara där kl.17.00 två till tre dagar i veckan. Då inför vi en god rutin vid en tidpunkt när vi kanske inte skulle suttit så mycket vid datorn ändå. Sen hoppas jag ju naturligtvis på att de här goda vanorna ska bli så goda att man blir beroende av dem, att man behöver det, att man saknar det ifall det uteblir.
Du måste hitta något som funkar för dig. Något som du tycker är KUL ROLIGT SKÖNT. Ingen mening att anmäla sig till spinning-pass om man hatar att cykla. Ingen idé att gå på aerobics om man är en fullständig katastrof när det kommer till koordinationsförmåga.
Vad tycker du OM att göra? Ja, alltså förutom datorn då?