Svenska hjältar
Jag vill bara påminna om Svenska Hjältar-galan 2007 kl 20 ikväll på tv3
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack Anne, skall bli intressant att titta på.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se

Har aldrig någonsin gråtit till nått tv-program, film, bok eller liknanade men jag sitter just nu och ser repriserna från de program som varit under veckan och tårarna bara rinner
_**/Mvh Anne
Visst är det härligt att bara få gråta ut. Jag är också så känslig särskilt när det kommer program om ungdomar som når sina mål och gör vad de drömt om.
Jag stor tjuter. Innan vågade jag inte gråta inför andra men efter jag gått på AcoA går det som en dans.
Ibland när jag har klienter och de börjar gråta så får jag tårar i ögonen och får hejda mig lite men säger ärligt att jag känner med dig och då blir det ett erkännande.
#3 - Är själv en lika känslig natur som er andra här. Undrar också vad AcoA är?
#4 Vissa människor som vuxit upp i en dysfunktionell familj=icke närvarande föräldrar eller de som vuxit upp med alkoholister kan gå till dessa möten. Se under länkar.
Vårt erkännande och sanning berättar vi där högt i en grupp. Det är otroligt förlösande efteråt om vi bär på en sorg.
Alla som vill uttrycka sig får det och då är de andra tysta och säger bara tack efter vi sagt vad vi ville. Ingen respons alls.
Det är för vuxna barn. De som aldrig fick vara barn. Vi behöver ta hand om vårt inre barn och det gör vi där. Jag gick dit under en tid. Sajten beroende har alla andra länkar till typ samma men då med ätning, socker, kärleksberoende men jag ser det som allt går hand i hand. Den känslomässiga biten.
Hoppas du fick svar på din fråga ;-)
#5 - Yes, det var en bra förklaring!
Jag lyssnade på Christina Doctares bok "Vägen till hälsa" där hon bland annat pratade om just detta med dysfunktionell familj (som hennes uppväxtfamilj var). Intressant att det finns sällskap som låter en få ta hand om den biten, vilket vi nog alla har upplevt i någon del av livet…
Tack Gitte!
#6 Har inte läst boken men läst om henne. Läkare och föreläsare som använde sig av just helhetshälsa och blev fri ifrån alla hennes sjukdomar. Fibromyalgi, allergi och astma m.m.
Sociala och känslomässiga arvets onda cirkel. Djupt, jag vet. 

Gitte vart får man tag i en AcoA grupp?
_**/Mvh Anne
#8 Oj jag har missat ditt inlägg. Du kanske hittade länken under länkar. Annars kommer den här:
http://www.acoa-sverige.org/ sedan trycker du på Mötesinformation och ser om din stad är med.
Lycka till.

Tack =) Tyvärr verkar det inte finnas någon sådan grupp i Luleå =/
_**/Mvh Anne
#10 Då är det på tiden att de börjar. Hur kan du göra så att det blir en grupp där? Vad för möjligheter finns det??
Ge inte upp…

Vet inte vad det finns för möjligheter att starta en grupp, jag vet bara att jag inte har möjlighet/tid att göra det själv just nu.
_**/Mvh Anne