Annons:
Etikettinspiration-motivation
Läst 770 ggr
[QASIK]
2020-02-14 13:03

Lustiga husets rörliga trappa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag är lite av en sandlådefilosof och en av mina favoritmetaforer är lustiga huset i Gröna Lund.

När man ska ta sig upp finns det en trappa där fotstegen rör sig, till synes i otakt. Det gäller att ha tålamod och beräkna vilka trappsteg man ska ta. Förr eller senare tar de allra flesta sig upp. För vissa blir det en fysisk kamp, medan det för andra går smidigt och rytmiskt.

Så ser jag på livet. Jag tror att var och en av oss tillhör båda kategorier. Ibland går livet smidigt och ibland behöver i kämpa såpass att vi kan tro att vi aldrig klarar hindren. 

Liksom i denna trappa, behöver vi ibland åka neråt för att finna vår väg upp. Och även om vi kan ta felaktiga beslut (något jag är expert på när jag är stressad 😂), så kommer vi ändå upp till slut.

Du som läser detta; tänk på en situation för länge sen som du trodde att du inte skulle klara av, men det gick bra ändå. Där har du trappan. Du kanske åkte lite neråt, kanske klev på fel trappsteg och fick kämpa extra mycket, men du tog dig upp! Använd dig av det minnet som en sporre till att du visst kan ta dig uppåt och iom det, även framåt. Du behöver ha tålamod med dig själv, ta det i din egen takt och aldrig släppa målet ur sikte. 

Så tror jag.

Vad tycker du? Är jag ute och cyklar i denna trappa?
Har du själv något knep som får dig framåt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: