Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 1108 ggr
Jonas.Sj
2019-01-06 21:34

Var söker man hjälp med personlig utveckling?

Jag behöver inte hjälp med karriär och jag har inga stora psykologiska problem. Men jag har vissa personlighetsdrag jag skulle vilja jobba bort, framför allt konflikträdsla, att jag anpassar mig för mycket efter andra och låter mig påverkas för mycket av andras känslor. Framför allt i relationer.

Men vart vänder man sig egentligen? Jag är väldigt öppen för all typ av hjälp, från andligt till rent psykologiskt. Vill ha lite verktyg så jag vet var och hur jag ska börja ens.

Annons:
Lona
2019-01-06 21:57
#1

Jag har fått en hel del hjälp av en "personlig coach", han är även medium. Både handfasta tips och sätt att hitta…inre harmoni på något sätt, att trivas med mig själv. Det finns säkert andra med liknande inriktningar och de kan säkert ha olika benämningar/titlar. Jag fick hjälp av Stig Kälvelid i Göteborg, han finns även i Dalsland. www.kalvelid.se


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hukanson]
2019-01-29 00:01
#2

Jag tror att det är av konflikträdsla du söker andlig hjälp…! Skämt åtsido visst är det den bästa lösningen att finna det andliga ljuset och styrkan att vara fridsam och medveten i alla lägen - även de konfrontatoriska och konfliktfyllda. 

Det går nog att finna det också i kroppsträningar som aikido, judo och kampsporter också…där har man ju totalfokus på att hantera konflikter.

AnnaKolmodin
2019-02-13 13:53
#3

Hej! Jag tror att du kan få hjälp av en coach, lite beroende på vad det är du vill jobba med, men då sätter man ju upp mål som man jobbar mot i ett partnerskap med sin coach. Hör av dej om du är intresserad av få veta mer :)

www.kolmodins.se

Anna Kolmodin
Coach & Utvecklingsledare @ KolmodinsCoaching
www.kolmodins.se

Upp till toppen
Annons: