Annons:
Etikettnuet
Läst 2610 ggr
[Vianca]
3/28/18, 3:33 PM

Här och nu

Allt händer och sker just nu. Enkelt kan tyckas, men tanken vill någonting annat.
Man flygs iväg med illusioner.

 Så sant,man kan inte fly ifrån sin egen skugga.Den förföljer en vars än man är. Ta tag i problemen, hur obehagliga dom än känns.Som man vill fly ifrån, stå där i sin nakenhet. känner sig förminskad, uttittad och bespottad. och ändå är det bara en själv som upplever sin ego känsla.

Dumt kan det nog kallas att man utsätter sig själv. När man väl landar, så finns även denna ego känsla kvar, som jag upplever. vars är Gud som inte hörde mig- övergiven?. är kvar i min ensamhet eller. Ego känslan förväntningar på någonting storslaget ska hända mig.

Är det Gud inom- som i sin tysthet väntar.

Annons:
[rore]
3/28/18, 4:08 PM
#1

Kanske *Gud* väntar på att tjatter i huvudet ska tystna - så att du klarare kan se o höra bortom de egna föreställningarna?

[Vianca]
3/28/18, 4:31 PM
#2

Så är det rore, något som är så himla svårt att få tyst på. Hela tiden söker det näring att ro på, även när det är stilla. 
En fråga, antar att du kan känna ungefär samma sak. Hur/kan du få tyst på bruset?.

[rore]
3/28/18, 8:05 PM
#3

Oooo jag får aldrig tyst på det genom kontroll. Behöver bara acceptera att det är där.. ungefär som när grannarna har en lång o högljudd fest..och inte vill dämpa sig . Acceptans av att det är som det är o då ebbar det ut…….

[Vianca]
3/29/18, 6:49 AM
#4

Tack rore 🙂. Du gav ett förståeligt ord, som jag tar till mig.  En mening som kastade ljuset på skuggan.

[Vianca]
3/29/18, 8:25 AM
#5

Vill dela med mig av en text som säger så mycket.❤️

Så bär den lilla blomman på ett löfte. Det är inte farligt att se sin litenhet.
Liten är inte värdelös. All växt och mognad, börjar i det lilla.
Det lilla kan bära det stora i den förundran som rymmer det oändliga.
Inte som prestation men som gåva.
Det inre livets vidder väntar på att bli utforskade.
Citat av KG.Hammar

GitteL
3/29/18, 9:12 AM
#6

Ja detta surr som ständigt pågår, tänk om vi kunde lära oss att inte ha förväntningar på allt och alla. ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
[rore]
3/29/18, 2:30 PM
#7

#4 Vasse go Vianca,,, 🙂

Tack för citatet också. Det påminner mig om svaret på en text som jag skrev för flera år sen. #5  De raderna landade fint i mitt inom❤️

[Vianca]
3/29/18, 4:18 PM
#8

#7 Vasse go. Vissa citat kan bära frukt, ord i enkla meningar.🌺

Upp till toppen
Annons: