Annons:
Etikettnuet
Läst 1303 ggr
retep
2018-02-02 11:04

KÄRLEKEN

Det primära, som gör skillnad i ens ambition att göra gott och kunna ge, helt spontant. Det är att hitta Kärleken inom, den vi har till oss själva, den till livet. Kärleken är grunden för livet och för allt det vi själva ger och uttrycker av godhet och välvilja. Det är också det vi ofta vill och försöker uttrycka också när, stress och dumhet står i vägen och det vi gör blir kraftlöst och fel. Kärleken inom, den är Universell, den har sin upprinnelse bortom allt yttre, den porlar evigt och konstant och strömmar direkt ur Källan.

Källan är Det Rena Medvetandet, bortom allt yttre, bortom allt vi gör, tänker och känner, bortom kropp och sinne, bortom upplevelse. Det är Varande och Själens boning. Det är här allt börjar, varifrån allt tar form. Det är här Kärleken bor och all godhet vi är.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[rore]
2018-02-02 11:36
#1

Tack retep! ❤️

retep
2018-02-02 12:45
#2

Tack rore!❤️

Det är en så fantastisk resa , ett så härligt äventyr och en så oändlig  gåva att levandegöra Kärleken och dela med sig av den.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2018-02-02 12:52
#3

Ja visst är det ,det retep.

Kan inte annat än hålla med,,, sitter här och känner hur Tacksamheten till Livet flödar ❤️

Smärta, sorg, ilska, glädje. Tacksam för alla dess vinklingar och gömmor. För i precis allt detta ryms Livets källa som är vårt livsflöde ❤️Tack tack tack -

GitteL
2018-02-03 10:58
#4

Så fint skrivet och der är en ständig resa att gå bortom egot. ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

retep
2018-02-04 11:30
#5

Så härligt då, när jag inser att egot endast är en illusion, något jag envist tar till i tron att det är en nödvändighet för att jag skall förstå och veta vem jag är. Hur jag föreställer mig och luras att tro hur att förhålla mig till min person och mitt liv. Erfarenheten av att Ego är identitet, är Jag är! Men inte den person jag är eller behöver vara.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Vianca]
2018-02-05 10:05
#6

#5 Du satte orden,jag inte ser.
Skriver om mitt dagliga liv, enklast så. Hur synen har gått ifrån att söka mitt, min lust, min makt. och ändå känner jag att detta är det likgiltigaste av allt.

Ibland kan jag tro mig förstå, fast ändå inte. fastnar i tanken omkring, att förståelsen kommer nog förr eller senare. när jag är beredd att ta emot.

Annons:
retep
2018-02-07 11:05
#7

Det är nog just där som det ofta blir svårt, när vårt ego försöker förstå och vi fastnar i tanken. Vi har egentligen alltid möjlighet att ta emot, att vi inte är beredda är mer en föreställning precis som det är att vi skall kunna förstå det tankemässigt.

Förståelsen kommer av att vi direkt erfar… och att vi därefter har upplevelsen av det, får förståelsen och tanken kring det.

Så är det också med Kärleken! Vi är Kärlek och därefter uttrycker vi och ger kärlek.

Vi är Lagen om attraktion, därefter attraherar vi.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: