Annons:
Etiketthantera-konflikter
Läst 1841 ggr
pompido
1/9/18, 12:39 PM

Få kontakt med mitt inre barn och acceptera

Jag såg en video nyss av en slump om hur man kan få kontakt med sitt inre barn igen. Man ska tänka tillbaka till när man var ett barn och ställa sig själv olika frågor. Men varje gång jag tänker tillbaka så blir jag väldigt sorgsen. Jag ser ett litet barn som är glad och sprallig men ändå känner jag mig ensam, ledsen, rädd, oönskad, känslan av att vara i vägen. Min uppväxt var också allt annat än en dans på rosor med föräldrar som kämpar med sjukdomar och missbruk och var upptagna med sina egna problem. Jag är äldst och när syskon kom så blev det inte direkt bättre, då fick jag snabbt växa upp och kände mig än mer bortglömd. Hur kan jag acceptera min barndom? Hur kan jag se tillbaka utan att tycka synd om mitt barn-jag och vilja gråta? Är det någonting man bör gå till en psykolog för att prata om eller kan man lösa det själv? Kan man lösa dessa inre konflikter genom kontakt med sitt inre jag?

Annons:
Gronstedt
1/9/18, 1:02 PM
#1

Tyck synd om ditt barn-jag, gråt och gå vidare. Man kommer inte över sorg, bara igenom den.

[rore]
1/10/18, 8:49 AM
#2

pompido!

Den sorg och ledsenhet du känner när du ser tillbaka på ditt Barn jags försummelse,, är ett steg närmare än vad du tror. Det hör till läknings processen att känna det som du inte tilläts/ kunde känna när du var barn. Det ligger lagrat i kroppens minnesbank och blossar upp. Genom att tillåta sorgen så kommer även acceptansen över det som varit. Det är en process och det verkar som om du är på god väg. Känslorna och gråten är inget som bör undvikas - Utan mer omfamnas och tas emot. Det är ju just det som är ditt inre barns förmåga att kommunicera med dig, som visar sig för dig och det är ingen annan än du som kan ta emot och trösta den trasiga delen i dig själv för att kunna bli hel.

Det kan vara en god ide att ta hjälp av andra på den vägen exempelvis genom psykolog,  det finns även tolvstegs program runt om i landet för *vuxnabarn* *googla* Gitte brukar ta emot klienter Du kan skicka pm till henne och höra dig för.

Lycka till

[VonSpace]
3/7/18, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej! Jag går själv nu en kurs som heter "sorgbearbetning" (kursen är i Göteborg men är ju möjligt att den finns i andra städer också) där de använder sig av denna bok (bifogad bild). Jag rekommenderar den varmt. Kärlek och ljus

Upp till toppen
Annons: