Annons:
Etikettnuet
Läst 1307 ggr
[Vianca]
10/17/17, 8:53 AM

Livet

När man var i ungdomsåren - såg erfarenheten i äldre människor.
När man blev äldre- tittade bakåt, vad gick jag miste om.

Tanken på vad man hade kunnat gjort. bättre studier, ett annat jobb ect.
Nu kan man inte ändra det som har varit. utan se att livet har den mening
 man har nu, en erfarenhet rikare.
Skulle man känna tacksamhet. om man hade fått välja, skulle livet ha varit bättre.
Eller man kanske inte hade känt sig nöjd i alla fall.

Att vara här och nu-allting sker just nu. ta tillvara på denna stund och fyll den med med mening och kärlek.❤️

Kanske någon har känt igen sig i texten.

Annons:
[vandringen]
10/18/17, 6:02 AM
#1

Kloka ord och tankar,lev här och nu och se inte tillbaka för det som skett har skett och vi måste se framåt och ta vara på allt det fina som livet har att bjuda oss på 🌺

[rore]
10/20/17, 3:36 PM
#2

Vianca! Tack🌺 Mina egna tankar fick fart.

Livet en ständigt pågående process, att sen tankarna kommer och får oss att fastna i skulle ha gjort si eller så, rätt eller fel. Velandet, tvekandet, in hoppandet, görandet,,,,

Sökandet efter den kärleksfulla sanningens mening i kontrasten till vår snabba otåliga egenvilja.

Förvirring, glädje, sorg. Livets berg och dal bana. Här och Nu är den plats som är, som alltid varit och som alltid kommer att Vara i den tysta stillsamma tillvaron som vi så ofta springer ifrån, i sökandet efter det som får pulsen att slå och adrenalinet att flöda.

Vilsen på Livets stig

I sökandet efter kärleken visas förgängligheten. Allt vi fått - Har varit ett lån. Aldrig vår ägorätt.

Kärleken är en ständig ström som aldrig lämnar. Bara våra egna tankar om kärleken - definierar den.

I sökandet efter kärleken tappar vi bort oss själva. För tankens kärlek är förvrängd i illusionen av det vi tror att Kärlek Är.

Kärleken är så vanlig - så stillsamsam - så flärdlös, att den går oss så gott som obemärkt förbi

 Självklarheten i Kärleken - varje dag, i varje stund som Är. Märks först när vi saknar andetaget i den stund som Är.

[Vianca]
10/20/17, 3:44 PM
#3

Tänkte, det är hänt att blicka in i morgondagen(framtiden). och då blir den för dyster för mig. men där har jag lättare att nypa sig i armen,och säga här och nu.🙂

När man var ung( nu är jag i medelålder) så kunde man se framtiden på ett annat sätt. Det kanske är någon form av åldersnoja. vad vet jag🤔

Hur som helst,när man ser på det med distans. så är det lättare konstigt nog att vara i nuet.🌺

[Vianca]
10/20/17, 4:19 PM
#4

 Såg inte ditt anförande,då jag höll på att skriva mitt ny inlägg.
så det kan bli ibland.😃

Tack rore för dina ord och livets stig.🌺 Fastnade i tredje raden, i sökandet efter kärlek.

retep
10/20/17, 11:49 PM
#5

Det som hjälper är att inse, att allt är precis så som det skall vara. Det som varit, allt som är och allt som skall komma. Allt är nu! Det finns inte det som varit, inte det som skall komma, allt sker nu. I detta nu som ständigt förändras i ett nytt nu. Det som är och evigt förblir ett oföränderligt Nu, är Varande och Kärlek.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
10/21/17, 9:03 AM
#6

Ja så är det retep! Roligt att se dig igen. Tanke kram genom etern till dig.

Annons:
retep
10/21/17, 10:45 AM
#7

Kram till dig rore, tänker på dig då och då och att vi kanske träffas en dag.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Vianca]
10/21/17, 3:55 PM
#8

Tack repet, för dina ord.🙂ska verkligt ta till mig dom.
Det känns så bra att få ventilera med någon. Man är så in i sin egen bubbla, så ens egna intryck om livet fastnar- mina ord bara snurrar runt i mig själv.

Om att bara vara här och nu. blir en utmaning. för lika plötsligt som man känner att allting faller på plats-kan man i nästa ögonblick vara någon annanstans.
På något sätt -när jag uppmärksammar så försvinner alltsammans.

Tänker om jag inte hade uppmärksammat-så har det varit en gång i tiden.
Men en öppning mot någonting har man dock erfarit-annars hade man inte varit där man är nu i livet. och inte ens hade skrivit här.

Nu blev väldig snurr på mitt skrivande märker jag.🙂
Återkommer nog med mina funderingar.

retep
10/21/17, 8:49 PM
#9

Liksom jag i meditation återvänder till mantrat, till nuet när jag kommer på mig med att tankarna är på vift. Så gör jag också i vardagen när jag upptäcker att tankarna farit iväg och uppmärksamheten är bruten. En annan känsla, en tanke, en uppmärksamhet som hjälper, är att påminna sig om erfarenheten av det Transcendenta Varandet och den eviga Kärleken som Är.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Vianca]
10/23/17, 4:16 PM
#10

Det är vänligt av dig att berätta hur du gör retep. för att uppmärksamma nuet.🌺

[Vianca]
12/21/17, 1:33 PM
#11

Det yttre tog mig till kaos - det inre väckte mig.
Förundrad av klarhetens bringade. ingenting av
ett yttres märkvärdigheter. allt bara är här och nu.

Upp till toppen
Annons: