Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1547 ggr
ThatCuteThingie
2016-11-13 15:48

ensam

tänkte ta min chans och berätta hur jag känner . berättar aldrig någonsin vad jag egentligen känner då jag vet av erfarenhet att det är få personer som faktiskt bryr sig .

lång text men om någon tar sig tiden att läsa och svara något vad som .. den människan är guld värd

men jag känner mig ensam .. så himla ensam… jag gick in i en depression när jag var ca 13 år gammal . jag började med självskadebeteende och mina vänner som såg det slog mig på mina sår bokstavligen . så jag började gömma det och sluta prata om det . allt fortsatte och fortsatte och jag kunde sitta ute och skrika tills mina lungor var tomma men det var självklart ingen som brydde sig . gatan var lugnande gatan var min familj gatan blev mitt liv. för hela mitt liv har jag blivit mobba i skolor . jag har blivit slagen och hånad utan direkt anledning . så jag började sluta gå till skolani högstadiet jag följde med dom äldre när dom skulle till centrum och liknande och allt var så underbart jag hade äntligen hittat vänner … men på gatan är det hårt .. det fanns droger och våld. jag hade då ingen erfarenhet av droger men våld kände jag till och det gjorde mig arg .jag började tänka att döda eller bli dödad om man ska säga det så .det var ingen som ville bråka med mig då det var jag som slog första slaget utan förvarning. detta är ett dåligt beteende det vet jag nu men då blev jag uppmanad till att fortsätta jag var cool så att säga jag var stark jag var äntligen någon som var värd att se ! allt detta hände när jag var 13 år. och jag var bra på det jag gjorde jag var kaxig stark och jag var inte rädd för någon eller något ! jag har alltid haft min gräns jag har inte rört droger . jag vill inte ha droger ! men detta blev mitt fall. alla andra jag umgicks med tog droger .. mina barndoms vänner tog droger mina vanliga vänner mina vänners vänner allt var kaos . folk blev tagna av polisen och satta i fängelse .. och dom som fanns kvar tyckte jag var töntig som inte " knarkade " med dom … vi denna tiden var jag 15 år.. jag blev ensam igen .. det spelade ingen roll om jag var farlig eller inte . jag knarkade inte då var jag inte cool . och dom utan droger var rädda för mig .. dom hade hört hur arg jag kunde bli så dom ville inte se mig .. jag blev ensa igen .. alla vände ryggen .. historien är mycket längre men detta är en del av min historia . nu är jag snart 18 år . jag har sagt upp kontakten med alla . jag är helt ensam jag har panik ångest om nätterna men jag kommer inte ge upp. en dag så kommer jag flyta ifrån staden där jag inte hör hemma och jag kommer få ett liv . kanske inte nu kanske inte om ett år men jag tror på att allt kommer lösa sig även om jag är ensam . jag är stark jag vill inte dö

Annons:
GitteL
2016-11-17 13:01
#1

Tack för ditt MOD att dela din känsla här och ja du kommer att få en förändring för du har bestämt dig. Allt tar sin lilla tid och jag hoppas du tar hjälp utifrån också. Kärlek till dig ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

ThatCuteThingie
2016-11-18 15:14
#2

tack det var mycket rädsla inom mig när jag skrev detta men tack för ditt svar det värmde verkligen på det rätta stället tusen tack <3

patriciaahlin
2017-01-05 20:56
#3

Jag blir jätteberörd av det du skriver.. Vad modigt av dig att dela med dig. Du verkar vara en jättestark tjej som gjort ett klokt val att säga upp din vänskap med de människor som du vet inte är bra för dig. Det beundrar jag dig verkligen för! 

Jag vet hur det är att vara ensam. Jag har själv slutat ha kontakt med vänner jag växt upp med som inte fått mig att må bra, det gjorde jag när jag flyttade till en ny stad. Det är en befrielse men samtidigt krävs det mycket mod och framför allt tålamod! <3 Det kanske tar tid att bygga upp en ny vänskapskrets, men det är alltid bättre att vara ensam än omringad av människor som sänker en och får en att må dåligt. Du har bevisat för dig själv att du är vård så mycket bättre <3 jag hejar på dig fina du! Kram!

ThatCuteThingie
2017-01-10 13:17
#4

tack så himla mycket förlåt för sent svar men tack så mycket för alla fina ord<3

[Torahzen]
2017-03-17 09:44
#5

Du är modig som delar med dig. Det är starkt att stå för sina val. Så bra att du valde DIG och inte droger. Även om det kostade vänner. Det finns bättre vänner även för dig.

Hur får du utlopp för din ilska? Sport? Konst? Vad vill du göra? Du har hela livet framför dig. Det låter säkert klyschigt, fast det är sant.

Stooor kram! ❤️

Tarotstollan
2017-03-19 20:21
#6

Starkt av dig att berätta och du är på rätt väg, så ge inte upp!🤗☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: