Annons:
Etikettreflektioner
Läst 1126 ggr
Skorpion76
2016-11-13 15:07

Att lägga märke till detaljer.

Jag har en fråga som jag hoppas att jag ska kunna få lite hjälp med. En gång när vi hade klassfester i skolan var det en tjej och en kille som dansade med varandra och under dansen ställde hon en fråga till honom på vilken han svarade:
- Jovisst, men det är lugnt!
Frågan är bara vilken fråga som hon kan ha ställt. Samma sak upprepade sig när jag fick syn på min brorsa och han första tjej. De stod ute på sommarstugan och kysstes och småpratade. Han stod lutad med rumpan emot en av trädgårdsstolarna och hon stod inne mellan hans särade ben. Han höll om hennes ryggslut och hon höll om halsen eller någonting sådant. 
Nu är det säkert någon som undrar vad jag ska med det här till, mn jag ska rita ett par som dansar med varandra och som ser ut så där. Alla tips och eventuella alternativa svar är välkomna. Du som läser det här kanske inte trpr att det är sant, men på klassfesten kommer jag till och med ihåg vilken låt de dansade till.

Naturligtvis är det en omöjlig fråga att ge ett bra svar på eftersom det skulle kunna ha varit vilken fråga som helst, men när jag spånade vidare på det där kom jag fram till följande:

Jag har ännu inte kommit på svaret på vilken fråga som någon av de båda tjejerna ställde, men jag har kommit underfund med att det helt enkelt måste vara en del av min funktionsnedsättning att jag reagerar så starkt på saker som andra människor inte ens lägger märke till. Som autistisk reagerar man väldigt starkt på detaljer samtidigt som man har svårare för att se helheten i olika ssammanhang.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: