Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1949 ggr
Anonym
Anonym
1/7/16, 11:02 PM

Ett år utan självskadebeteende!

Sajtvärden får ta bort detta inlägg om det på något sätt är olämpligt.

Efter flera år av självskadebeteende pga ångest och depression har jag äntligen slutat! Idag var det exakt ett år sedan jag slutade och jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv! Jag gick till BUP under flera år pga depressionen och ångesten, men vågade aldrig ta upp självskadebeteendet eftersom jag var minderårig och de då skulle ta upp det med mina föräldrar. Eftersom ingen vet att jag ens hade självskadebeteendet har jag ingen att prata med om att jag faktiskt lyckades ta mig ur det, och därför skriver jag av mig här. 

Jag skulle ljuga om jag sa att allt är bra nu, ångesten och depressionen är fortfarande kvar men det är definitivt bättre och hatet på mig själv som jag fick när jag självskadade är borta och jag börjar lära mig att tycka om mig själv. 

Jag är så lycklig och stolt över mig själv att jag lyckades ta mig ur det att jag bara var tvungen att skriva av mig. :)

Annons:
thea_thea
1/7/16, 11:04 PM
#1

Fantastiskt! ❤️

Theleonora
1/8/16, 12:49 AM
#3

Härligt! Bra jobbat! Du kan :) ❤️


solros1
1/10/16, 12:02 AM
#4

Jättebra kämpat av dig!! Har själv haft självskadebeteende under en längre tid men lyckats ta mig ur det sedan ca.2 månader tillbaka. Vet hur svårt det är att sluta när man väl har blivit beroende av det, så igen; jättebra kämpat! Var stolt över dig själv!

Sagaliten
1/10/16, 4:38 AM
#5

Måste säga att det så gläder mig att du klarat av att sluta. 
Hade själv ett sånt beteende i ungdomen och ingen visste där heller, ville inte belasta någon men mina problem, var så  jag kände det, en mörk period i mitt liv, men har sen både utbildat mg och arbetat inom psykiatrin och då bla faktiskt mycket främst tjejer/kvinnor med självskadebeetende och vet först och främst om hur svårt det är att sluta av egen erfarenhet, men även genom patienters väg vet jag hur tungt de hade det. Många klarar inte ta sig ur trots hjälp och stöd från både vården och omgivningen, så att du lyckades sluta själv ska du verkligen se som en extremt stor seger.

Kan även säga att om du skulle vilja ha någon att ventilera med så ställer jag gärna upp. Ibland kan en vilt främmande person vara den bästa ventilationspersonen,
Erbjudandet finns där om du vill eller när du vill.

Men oavsett vilket så var otroligt stolt över dig själv. Sån enorm seger så grattis ❤️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

ninis74
1/11/16, 2:20 PM
#6

Underbart!!!

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Annons:
Mirjah
1/15/16, 11:04 PM
#7

Härligt! Ger oss hopp!

GitteL
2/5/16, 8:37 PM
#8

Kanon bra och det bästa av allt att du är STOLT över dig själv. Tack för att du delar med dig då du ger hopp till andra ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: