Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1062 ggr
[Honesta Amore]
5/8/15, 11:54 PM

Hur blir man ett med sig själv??

 Vet inte om detta kanske är fel saker att skriva här men hittade inget som verkade passa in på det jag känner men här kommer det.

Ibland eller ofta känns det som om jag har två ansikten, Jag kan inte gå ihop med mig själv å det känns som om det är två av mig. 

Min ena sida är lite melankolisk och dyster hon tvivlar på sig själv å sina val. Tittar gärna tillbaka på det förflutna å undrar om hennes val var dom rätta . Om hon har hamnat rätt i livet och om det är så här det kommer att vara. Hon ser det negativa i vardagen å vill inte bry sig om någon annan än sin egna lycka. 

Sedan har vi den del av mig som ser framåt i tiden, som vill vet vad som kommer härnäst och som älskar det liv som vi lever nu. Vi har ju det så mycket bättre nu än förr. Vårat liv går äntligen framåt, hon har hittat något hon är bra på och är väldigt glad. Hon bryr sig däremot bara om alla andra å sätter sig själv sist. Hon vill ge och ge och ge men aldrig ha något tillbaka.

Ibland så går allt ihop perfekt men för det mesta känns det som om mina personlighetsdrag skiftar mellan dagarna. Jag går ju inte runt å har gett mina personligheter andra namn båda är ju fortfarande jag och jag går ju inte runt å pratar med mig själv som om mina personligheter faktiskt hade ett liv. Men jag har min inre diskussioner med mig själv, tänker ut för å nackdelar. Ställer inre frågor som jag både argumenterar för och emot.  Det är som om jag slits mellan två håll å dom båda står å drar i mig. 

Detta kan ju inte vara normalt eller hur?? Men jag är ju inte skitsofreen eller ??

Annons:
MissEmmis
5/9/15, 12:13 AM
#1

Kan bara skriva att jag känner igen mig. Ibland känns allt dystert och hopplöst och jag vill inte vara här på jorden. Och ibland känner jag mig nöjd, får mycket gjort och känner mig kreativ. Och när jag känner på det ena sättet så kommer jag inte ihåg hur det andra sättet brukar kännas. Vad det beror på eller vad man kan göra åt det vet jag inte.

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

[Honesta Amore]
5/9/15, 12:15 AM
#2

Well it sucks 2 feel this way

SuzanneV
5/12/15, 12:05 AM
#3

Hej Honesta Amore! Varmt välkommen hit! Som högkänslig känner jag igen en mycket av det du skriver, och du också MissEmmis. Ena dagen är allt nattsvart och jag är total under isen, och nästa dag är allt tipptopp och jag är starkast i världen och kan och vill göra allt. Överambitiös. Vissa dagar pendlar dessa tillstånd. Läs gärna artikeln "Är du begåvad med en hög känslighet" här på sajten, om ni inte känner till detta. Jag är extremt så kallat stark/skör och har därför stort behov av att ta hand om mig själv extra mycket varje dag för att vara i balans och klara av min vardag. Meditation, andningsövningar, träning, mycket vila och sömn och bra kost. Nu har jag lärt mig hantera och acceptera min högkänslighet genom hjälp till självhjälp, coaching. Gick vår Sajtvärd Gitte Laserows distanskurs "Frigör kraften inom dig" och mår bra nu med hjälp av värdefulla verktyg. Ska tillägga att jag också har varit medberoende. Rekommenderar verkligen kursen och Gitte som är en härlig och proffsig coach: http://laserowcoach.se/distanskurs/ Så klart jobbigt och förvirrande det du beskriver och livet är en berg-och-dalbana. Det är väldigt viktigt att du lär dig acceptera alla dina sidor och alla olika känslor. Allt är du. Och du är värd att må bra! Så ta hand om Dig och ge dig själv mycket kärlek och glädje. Varm kram. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: