Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 1737 ggr
Evelina.J
4/7/15, 5:47 PM

Vad ska man göra?

Jag vet bara 2 saker jag kan och de är hästar och taxi. De är inte mycket att hänga i julgranen, men…. Man har bra egenskaper från de. Från hästarna är jag driven och självständig. Från taxin har jag lärt mig hantera folk och olika situationer. Men går jag in på arbetsförmedlingen och hittar ett jobb där de står att att man ska va självgående och driven då blir jag typ rädd för de klarar jag ju inte av. En kill kompis sa till mig att de är klart de finns fler saker du kan, men som vadå? Jag kommer ju inte på nått. Och jag vet inte vad jag vill göra eller vad jag vill bli, har ingen aning. så vad ska man göra när man inte vet? Självförtroendet ligger snusigt och nertrampat i gruset.

Ska jag jobba med hästar så vill jag jobba på nått större ställe så jag vet jag får en bra lön annars vill jag driva själv. Taxi vill jag inte köra mer då de är ett redigt slav jobb med dåligt betalt..

Just nu bor jag hemma hos min mamma och tränar travhästar.

Men vad vill jag bli vad vill jag göra

En kill kompis sa till mig att du kan fler saker än att köra taxi och hålla på med hästar. Men som vadå? Jag kommer ju inte på nått mer.

Jobbade så mycket när jag körde taxi att jag känner att jag har ingen jobb energi kvar och jag är 26år.

Annons:
SuzanneV
4/9/15, 11:27 PM
#1

Hej Evelina.J! Ja, det är inte helt lätt att veta vad man vill göra i livet. Kan vara ett sökande som pågår länge innan du hittar rätt. Om du känner att du behöver hjälp med att stärka ditt självförtroende och din självkänsla, så vill jag rekommendera vår Sajtvärd Gitte Laserows kurs med varmt hjärta. Kursen har hjälpt mig att få ett helt nytt liv och arbetsliv, http://laserowcoach.se/distanskurs/ Har för mig att Arbetsförmedlingen har tester där du kan få fram lite riktlinjer om vilket yrke som skulle passa dig. Sen kanske det inte alls stämmer. Men du kan ju alltid få inspiration. Önskar dig varmt lycka till!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

novembre
11/5/18, 6:38 PM
#2

Tycker också det är svårt. Det finns så många jobb som man inte känner till, men som man kanske skulle passa inom! Jag har precis pluggat en lång utbildning och känner att jag kanske inte alls passar för det jag pluggat inom. Så hur man hittar de jobben man potentiellt skulle passa inom är jag också väldigt nyfiken att veta :)

Upp till toppen
Annons: