Annons:
Etikettoff-topic
Läst 953 ggr
hannaj98
3/25/15, 11:14 PM

Är detta panikångest?

Vet inte om detta är rätt sajt för detta inlägget egentligen men jag tycker folket här är så snälla och hjälpsamma så jag skriver här ändå. 

Jag har flera gånger de senaste åren svimmat och jag har liksom alltid tänkt att det måste vara något fysiskt som ligger bakom det. Men nu på senare tid har jag fått "vanliga" panikångestattacker, och då funderar jag på om det faktiskt är panikångest som får mig att svimma. Har inte svimmat på ett tag plus att tiden runt panikångest/svimmningsanfall är ofta lite suddigt och jag kommer inte riktigt ihåg så är inte säker. Men jag tänker att det kanske egentligen är panikångesten som gör att jag svimmat? Jag har liksom oftast panik innan jag svimmar men jag har liksom tänkt att det är för att jag är yr och rädd för att svimma? 
Det jag kommer ihåg hänt innan jag svimmat är jag kallsvettas, blir yr, det börjar komma svarta prickar framför ögonen och tillslut ser jag inget, hyperventilerar, jag mår illa, och det är någon konstig känsla i öronen, nästan som när man får lock för öronen fast inte riktigt, och så klart den psykiska paniken. Har gått till massor av läkare för att förstå varför jag svimmar men ingen har hittat något. 
Kan detta vara panikångest? Förlåt för rörigt inlägg men är väldigt tacksam för svar!

Annons:
retep
3/26/15, 8:42 PM
#1

Det är nog inte så ovanligt att man kan svimma och känna det så som du beskriver. Tänker att det finns mediciner att få och terapi som kan hjälpa på ångesten och paniken. Att det inte blir så kraftigt att man svimmar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: