Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1568 ggr
SuzanneV
2015-03-16 18:22

Var rak och ärlig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill dela med mig av detta så att ni som som håller inne med era tankar och känslor precis som jag har gjort, slutar med det nu och tänker "I wanna see myself be brave." Att ni är raka och ärliga mot varandra. Plocka fram det Sanna jaget genom att lyssna inåt, på ert hjärta, och SÄG vad ni tycker, tänker och känner.  

Det är lätt att tänka att "Ja, jag SKA vara helt ärlig och sann och säga vad jag känner." Lätt att tänka, men inte alltid helt lätt att  verkligen GÖRA det. Varför då? 

Svaret är RÄDSLA. Rädsla för att såra,  men vem är det du sårar egentligen? Jo, dig själv! Så därför behöver det ut i luften och rensas. För det är du värd. Kärlek till dig själv. 

Nu har jag äntligen följt mina egna ord här ovan och varit helt sann i ett rakt och ärligt snack om känslor, kärlek, sex och relationer.Väntade alldeles för länge, men valde att bestämma mig efter ett kraftfullt pepptalk från en fin GO vän ✨ Hjärta

Jag utmanade min rädsla. Självklart var det supertufft med mycket känslor, ilska, anklagelser, gråt, dåligt samvete, skuld och martyrskap som "Jag som har gjort och offrat så mycket för dig."  MEN, vi rensade luften och fick tankeställare båda två. Så får vi se vart det leder.

Nu ser jag detta, som självklart var otroligt påfrestande, dränerade mig totalt på energi och gav mig skuldkänslor (är högkänslig), som något positivt och som ett första steg till något bra. Något bra och glädjefyllt som leder mig framåt mot det nya liv jag håller på att skapa. Mitt hjärtas innersta längtan. 🙂

Så var modiga, utmana er själva och "speak out" Massor med kärlek till er alla! ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: