Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 5532 ggr
SuzanneV
2015-03-14 23:45

Vad är äkta kärlek?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Orden "Jag älskar dig" är lätta att säga. Men vad MENAR vi egentligen? Är det bara ord eller är känslan äkta ifrån hjärtat? Det är viktigt att reflektera över detta för att vara helt sann mot dig själv och den du säger dig älska. För mig är äkta kärlek att se varandra, visa omtanke, vara glad för och med varandra och att ge varandra frihet. Men också att släppa varandra fria om någon behöver det och ändå fortsätta att vara glad för den andres skull. Det är stort och verkligen äkta kärlek! Vad är äkta kärlek för dig? Dela gärna med dig av dina tankar och känslor. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Snuttefia
2015-03-29 17:19
#1

Dessa sorters frågor är både svåra och öppna.
Passar mig bra!
Till att börja med så är kärlek en känsla.
När du gör allt för någon och är beredd att offra allt för någon så är det äkta kärlek.

M.V.H Snuttefia

retep
2015-03-29 19:07
#2

För mig är kärlek också en känsla, ett uttryck att dela med sig av och att få och uppleva. Men först och främst är Kärlek för mig en ren erfarenhet, något jag bara är.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[::Vera::]
2015-04-04 22:32
#3

Kärleken ja…Är det enda som gör min väg och strävan meningsfull. Den är en ren energi. Den skakar om mig, får mig att vilja slita ut mitt hjärta ur min kropp, den omfamnar mig i en skön våg av harmoni och glädje. Den gör att jag känner mig stark och svag, stor och liten, glad och ledsen. Den existerar genom tid och rum och i all evighet. Den är allt och jag är en del av den.

Använder orden "jag älskar dig" med respekt så gott jag förstår. För kärlek innebär inte samma sak för alla människor.

Dudeson
2015-04-15 07:09
#4

Ett enormt känslorus som i en intensiv förälskelse, empati för och att hjälpa andra, stark gemenskap, förlåtelse -att accepter att någon du älskar lämnar dig?

"Enough to Let Me Go - Switchfoot"

SuzanneV
2015-04-15 15:06
#5

Tack för att ni delar med er! DET är kärlek! Förutom det jag skrev om äkta kärlek i en relation, är kärlek för mig allt vi behöver. Kärlek är den starkaste kraften för att skapa ett bra liv och en bra värld för oss alla. Och som vi alla kan hjälpas åt att sprida hela tiden. Oavsett om det gäller olika relationer, situationer eller att bara ge från hjärtat och visa omtanke för att jag vill det utan förväntningar. Eller att ge kärlek via tankens kraft till någon som behöver det extra mycket. Love is all we need!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: