Annons:
Etikettkommunikation
Läst 2187 ggr
[Dark-lord]
2/27/15, 9:50 PM

Otrevlig McDonald's personal sårade mig!

Hej, skriver nu ett argt meddelande.

Jag besökte idag McDonald's, tänkte kolla om de hade någon vegetariskt hamburgare, då det är både nyttigare och(enligt mig) godare. Mannen i kassan var en äldre herre som såg riktigt sur ut, men jag tänkte inte mer på det utan gick fram efter den före mig i kön. Frågade mycket riktigt -"Har ni några vegetariska hamburgare möjligen?"

Han lyfte då på ögonbrynen och sa -"Varför skulle vi ha något sådant?"  Jag sa då att det bara var en fråga och att detaljerna kring det är min ensak och inte hans, han fnös då "Gå till någon gaybar eller om du vill ha något sånt fettfritt skit jävla hippiefjolla." 

Jag blev så förbannad att jag slog näven i disken och sa -"Du har precis förlorat en kund, ha en äckligt trevligt dag gubbjävel!" Han fnös då en gång till, sen log brett och sa -"Kom igen, gå vidare. Nästa kund tack!"

Får personalen bete sig så här? Funderar på att hämnas på något sett eller eventuellt anmäla. Får jag böter ifall jag tar saken i egna händer?

Annons:
Anonym
Anonym
2/27/15, 9:56 PM
Åsa S
2/27/15, 9:57 PM
#2

Nej personalen får inte uttrycka sig så till kunderna. Och nej du får inga böter ifall du går vidare och kontaktar ansvarig person på restaurangen alt kundservice/kundtjänst. Möjligtvis leder din information till en reprimand inte så mycket mer.

[Dark-lord]
2/27/15, 9:57 PM
#3

#1  Vadfan!?!? Så varför ljög fanskapet med mig? Funderar på att gå dit imorgon och sätta honom på plats….

vallhund
2/27/15, 10:00 PM
#4

Om jag vill ha en vegetarisk måltid skulle jag inte välja donken.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
2/27/15, 10:01 PM
#5

#3 Börjar du bråka kan dom kalla på polis, är bättre att du talar med chefen.

Hildgrim
2/27/15, 10:01 PM
#6

Känns som en person som verkligen inte ska jobba inom service… och att ljuga dessutom.

McDonalds burgare är till och med vegansk.

Annons:
Hildgrim
2/27/15, 10:02 PM
#7

#4 Varför inte?

VildaVittra
2/27/15, 10:05 PM
#8

Ursäkta, men jag har faktiskt svårt att tro på denna historia, speciellt som någon skriver anonymt i tråden (varför i all världen då?). 

Alla McD har vegetariska alternativ, det vet exakt all personal. 

FD McD-anställd

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Dark-lord]
2/27/15, 10:07 PM
#9

#8 Inte allt för förvånande att en som jobbat på McDonald's vill skydda sina kollegor, så klart det finns rövhål på varje arbetsplats. Innan du anklagar mig för att ljuga kanske du ska tänka efter lite.

#5 Om de kallar på polisen, kan de då godta min historia och istället ge den anställda böter? 

#2 Synd, skulle gärna få honom avskedad.

Anonym
Anonym
2/27/15, 10:09 PM
#10

#9 Nej polisen ger inga böter till dom anställda för detta. Men du kommer troligen bli avvisad från stället eller omhändertagen och få sitta i en cell 8 timmar.

VildaVittra
2/27/15, 10:12 PM
#11

#9 Vilka skulle det vara som jag skyddar? Det var si sådär 25 år sedan jag jobbade där, de flesta av oss lär jobba på helt andra ställen, själv är jag bonde. Men rutinerna har inte förändrats, det är knappt att menyn gjort det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Dark-lord]
2/27/15, 10:14 PM
#12

#10 Även om det kommer fram att han kallade mig hippie och bög? Bör väl anses som personliga trakasserier?

#11 Och hur hindrar det att det finns otrevliga gubbjävlar i kassan? Du skyddar väl självfallet de som jobbar på din gamla arbetsplats menar jag.

VildaVittra
2/27/15, 10:16 PM
#13

#12 Menar du på allvar att jag skulle skydda flera miljoner människor som jobbar runt klotet? 

😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Dark-lord]
2/27/15, 10:18 PM
#14

#13 Varför skulle det vara så befängt? Om man jobbar för ett företag stödjer man det troligtvis och baktalar det ej. Och nu var det inte på andra sidan klotet utan(förmodligen) i samma land.

Anonym
Anonym
2/27/15, 10:19 PM
#15

#12 Ord mot ord är det och går du dit och bråkar kommer polisen inte tro på dig jag råder dig till att prata med chefen i stället.

VildaVittra
2/27/15, 10:20 PM
#16

#14 Men nu jobbar jag ju inte där och förövrigt är jag ärlig även när jag är aktivt anställd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/27/15, 10:20 PM
#17

#15 Anonym, jag är nyfiken på varför du måste vara anonym. Hurså?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym
Anonym
2/27/15, 10:22 PM
#18

#17 Det är mitt val vill att du respekterar det.

Åsa S
2/27/15, 10:26 PM
#19

Man vinner oftast  inget på att vara hämndlysten och bråklysten då åker man ofta dit själv. Det man kan göra är att lugnt och sansat berätta om vad som hänt för chefen, så får chefen ta ett snack med den det berör. Men för att få sparken måste man ha gjort något mer allvarligt än vad denna person gjort ex. stulit, använt våld mot kollegor/kunder. Chefen är även den som avgör om du ska få nån kompensation ex. presentcheckar som gäller på macdonads. Men ersättning är inget man kan kräva,

[Dark-lord]
2/27/15, 10:29 PM
#20

#19 Så han får säga vad han vill till kunderna, bara det inte är fysiskt våld? Låter rätt vrickat om du frågar mig, fast är ju Svenska lagen så man vet aldrig…

Kanske ska ta kontakt med chefen för just den restaurangen då. Brukar han vara där inne eller är han på något specialkontor?

Annons:
Åsa S
2/27/15, 10:37 PM
#21

Man kan bli omplacerad till andra arbetsuppgifter ifall man upprepade gånger är otrevlig mot kunderna. Finns jobb att utföra som inte är kundkontakt ex. göra hamburgare. Man får inte sparken hursomhelst i sverige det kommer du tycka är bra när du har jobb för du vill nog inte kunna bli uppsagd för att du råkat säga nått olämpligt till din chef/kollega/kund alla kan göra misstag eller ha en dålig dag. Du har ingen aning om ifall något har hänt på den arbetsplatsen som kanske är grundorsak till varför denne person mådde så dåligt denna dagen. Chefen har dock ansvar att se till så det inte händer igen. Själv skulle jag ringa till restaurangen och be att få prata med chefen.

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
Anonym
2/28/15, 4:45 AM
#23
Upp till toppen
Annons: