Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 2754 ggr
GitteL
2015-01-15 11:05

Hur ser din arbetssituation ut?

Idag är det många som är arbetssökande och försöker hitta något som de trivs med. En hel del vet inte vad dom vill och en del är som sagt anställda, sjukskrivna eller studerande. Att känna sig behövd och få in rutiner är en del av livet där vi kan känna lycka så klicka gärna i det som är relevant för dig. Behöver du tips var och hur du kan göra för att söka arbete så skriv i tråden så kan vi hjälpa till. Glömde skriva egen företagare och kan inte ändra det nu så har du eget. Skriv det då i tråden  ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
miljonarskan
2015-01-15 11:15
#1

Inget alternativ stämde in på mig.  Jag kryssade i "Arbetssökande" fast jag söker inget arbete.

För min del kände jag lycka den dag jag kunde gå in till chefen och säga upp mig.

Att skaffa sig rutiner och känna sig behövd kan man göra utan att ha ett arbete. Jag är otroligt mycket gladare sedan jag slutade jobba. Sista året jag jobbade ville jag bara kräkas varje morgon när jag var tvungen att gå till jobbet.

Stephanie
2015-01-15 19:48
#2

Min arbetssituation är hemsk… Jag har tagit studieuppehåll ett år, bor mitt ute i ingenstans hos mina föräldrar, utan körkort och busstiderna är sämst. Jag har fått jobb på en matbutik men endast som extrapersonal vid behov = inget jobb alls hittills den här månaden. Jag har sökt jobb men det är lättare sagt än gjort när jag inte har någon erfarenhet och inte kan jobba vilka tider som helst… :( Tänk om man hade haft en stadig inkomst… Nu är det leva från den 25e till den 25e som gäller.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

TjockaBerta
2015-01-15 20:28
#3

Har sjukersättning men kryssade sjukskriven för det var närmast

>>>Malum domesticum<<<

GitteL
2015-01-16 14:43
#4

#1 Låter väldigt intressant att du kunde gå in till chefen och säga upp dig, vilken känsla 😄 Då kommer den ekonomiska biten för Du kanske klarar dig på det du har men många andra får aktivitetsstöd och mår inte alls bra så du kan skatta dig lycklig. Ditt alias säger en del så om du nu är miljonär så förstår jag bättre och det är rätt som du säger, man behöver inte ha ett jobb för att skapa rutiner.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2015-01-16 14:50
#5

#2 inte alls roligt för dig men det verkar som du vet ändå vad du vill och kämpar på. Du har iaf ett arbete och söker fler. Ditt cv är super viktigt och alltid bild, gå in på VD bloggen och läs hur han tänker så får du massor av tips hur du kan skriva ditt cv och personliga brev. Kontakter är alltid det bästa givetvis så keep on going. http://www.vd-blogg.se/tips-soka-fa-vilket-jobb-du-vill

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2015-01-16 14:56
#6

#3 Hoppas det löser sig och jag undrar vad för sorts hjälp du får för att komma vidare? Aktiviteter, samtal m.m.? ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
Saffran0Spice
2015-01-16 18:50
#7

Sjukskriven 100%
Men skall försöka hitta lite kurser/praktik/arbetsförbättrande att göra =)

miljonarskan
2015-01-16 23:32
#8

#4 Ja självklart måste det vara riktigt jobbigt att ha det knapert ekonomiskt. Att få en lön var också den enda anledningen som jag gick till jobbet förut.

Men vad jag tycker är lite märkligt är att när jag säger till folk att jag slutade jobba för två år sen och inte har några planer att söka nytt jobb för jag klarar mig ändå, så får jag ofta svar som:

"men det är ju inte bara för pengarna man jobbar, man behöver ett jobb för den sociala biten också" 

Som om jag vore inlåst i mitt hem och inte har möjlighet att umgås med folk bara för att jag inte har just arbetskamrater. Det är ju tvärtom nu som jag ORKAR att vara social. Tidigare när jag jobbade så var jag ständigt trött och stressad, somnade utmattad i soffan varje kväll och ville aldrig hitta på något skoj på fritiden för jag tyckte aldrig att jag hade någon fritid.

Men många kanske har sina arbetskamrater som sitt enda umgänge, jag vet inte.

Hildgrim
2015-01-17 09:42
#9

Jag jobbar deltid och trivs egentligen inte alls. Pengarna räcker knappt till och min kropp tar stryk (har ständigt exem fån jobbet). Jag känner att jag måste hitta något nytt snart, det är liksom inte värt att få så dålig hy.

Hildgrim
2015-01-17 09:44
#10

#8 Jag måste fråga hur du får ihop det rent ekonomiskt när du frivilligt låter bli att jobba? Har du någon form av passiv inkomst? Eller har du sparat ihop så pass mycket att du klarar dig ändå?

Jag menar samhället hjälper väl bara dom som är i nöd? Inte dem som bara inte vill arbeta.

miljonarskan
2015-01-17 17:16
#11

#10 Nej naturligtvis får jag inga bidrag eller liknande; det är helt och hållet mina aktier som hjälpt mig att få frihet. Jag har i hela mitt liv varit sparsam. Jag fick fast heltidstjänst direkt jag gått ut gymnasiet, bodde billigt och har i alla år sparat så mycket jag kunnat av lönen och satsat på aktier och fonder och att få pengarna att växa. Tillslut gav det resultat, men är ju ingen  quick fix utan gäller att ha tålamod och även lite tur.

TjockaBerta
2015-01-17 18:38
#12

#6 Får ingen hjälp och jag kommer inte att komma vidare vad arbete beträffar.

>>>Malum domesticum<<<

GitteL
2015-01-18 15:23
#13

#8 Tack för att du delar dina tankar och hur du gjort för att säga upp dig. Väldigt drivande och smart 👍😄

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
GitteL
2015-01-18 15:25
#14

#9 Tack för din ärlighet och ja det är du som skall må bra så sök den hjälp just du behöver för att komma vidare. I gen förstår om vi inte berättar och är tydliga med vad vi vill, behöver och känner. Lyckan kommer inifrån.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

powerofthebass
2015-01-21 19:58
#15

jag har praktik 4h x5d  20h v arbetstränar efter sjukskrivning. fungerar bra tycker jag .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

GitteL
2015-01-28 11:23
#16

#15 Låter som du redan trivs och hoppas du hamnar på en bra arbetsplats där de tar hand om dig ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: