Annons:
Etikettglädje
Läst 2053 ggr
SuzanneV
2014-12-06 00:13

I dag väljer jag glädje!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland snurrar tankarna till sig rejält och allt blir liksom kaos i skallen. Som en storm av negativa tankar som blir till känslor, och så var den dagen förstörd. Och så får det bli ibland. Helt okej. Men inte om det blir för ofta. Så för att styra det brukar jag säga högt till mig själv "I dag väljer jag glädje" och så styr jag tankarna till något roligt minne, något roligt jag ska göra, sätter på en låt jag blir glad av, sjunger, dansar loss, tittar på något kul på Youtube så jag får skratta. Och då kommer ju känslan glädje som jag precis hade valt. Stormen i huvudet är borta. För att hålla kvar glädjen när det negativa knackar på igen, under en arbetsdag, brukar jag tänka på låten jag dansade till eller på någon annan låt som gör mig glad. Vad känner ni glädje av? Hur brukar ni göra för att få en glad tanke/känsla? Just nu känner jag glädje inför min coachkurs i morgon! Love

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
Knasper
2014-12-06 01:15
#1

Det finns så många trådar som kan dra ner en.

Jag känner glädje över din morgonstundande glädje. 🙂

SuzanneV
2014-12-06 07:40
#2

Åh, tack Knasper! Blir glad av dina ord 😊 Att bli glad för någon annans skull är fint. Det skapar glädje i en själv och en glädjespiral ut till andra. Love 💖 Varmt välkommen hit förresten!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2015-02-06 22:16
#3

Vad känner just DU glädje för just nu? Dela gärna med er så hjälper ni till att sprida glädje. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2015-04-26 01:35
#4

Puffar upp! Berätta gärna om hur ni ger er själva glädje!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[::Vera::]
2015-04-30 11:07
#5

När jag får någon att le, skratta, ögon att bli glittrande, drömmande och hoppfulla, vuxna människor att leka och slappna av… är att ge mig själv den största glädjen. :)

Loris M
2015-05-01 18:43
#6

När jag gör något för någon annan! 🙂Jag har också märkt att det alltid kommer tillbaka. Inte kanske alltid från den personen eller på det sättet som jag hade väntat mig, men på något sätt kommer det alltid tillbaka.

Annons:
kim1980
2016-09-02 17:01
#7

Blev glad av min flock djur. . Och musik älskar jag massor.. I bland gamla minnen. Äkta vinter med mycket snö minst 10 minus sago dröm i längre tid en vad är.. men är sago dröm upplevelse. . Fantiserar om vinter gör mig glad med.. ♥

Upp till toppen
Annons: