Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 4770 ggr
Henrique
12/5/14, 12:14 AM

Hur hittar man tillbaka till sig själv?

Hej för några månader sedan så dog något inom mig och jag har kämpat med att inte bli deprimerad. Samtidigt så har jag blivit mer osäkrare på mig själv än tidigare. En av mina två närmaste personer i mitt liv stack (inte någon flickvän eller någon annan sådan kärlek). Så nu kommer frågan, hur hittar man tillbaka till sig själv?

Annons:
Knasper
12/5/14, 12:24 AM
#1

Man speglar sig i andra människor. 

Man får feedback av andra människor.

Om någon lämnar, slutar man inte att vara den man är. Det är bara det att man inte får någon mer feedback från den personen som väljer att lämna.

Theleonora
12/6/14, 1:42 PM
#2

Vilket bra svar Knasper!!! 👍

Så bra formulerat, fick mig att tänka till lite. Tusen tack!! 🌺


GitteL
12/6/14, 3:45 PM
#3

#0 Är det en känsla av att du blivit övergiven? Avvisad? Om svaret är Ja så kan du välja att ha fokus på de som ger dig glädje istället för det andra. Det är tankar som föder känslor som gör att vi drar ner oss själva och hannar långt därnere i hissen. Vad kan du göra så att du tar dig upp igen? Att känna sig besviken och ledsen är en del av livet som vi behöver acceptera men bara vi inte blir där en längre tid. Du är ok precis som du är här och nu så välj var du lägger ditt fokus. ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Henrique
12/9/14, 9:41 AM
#4

Tack för era fina svar. Jag kämpade för att det skulle fungera och jag lade all min tid och energi på det eftersom jag trodde att om man bara försökte så skulle det fungera men så en dag stack han bara. Och jag började känna mig värdelös. Samtidigt så förlorade jag också den tryggheten. Jag är inte uppväxt med trygghet och de två är min trygghet så när han stack förlorade jag denna tryggheten också. Och då dog någonting inom mig kändes det som helt enkelt och jag har inte varit mig själv. Jag har haft svårt att finna glädje i saker och jag kämpar med att inte bli deprimerad. Jag antar att det är känslor av att bli sviken också. Och jag är trött på att inte kunna styra mitt liv som jag vill ha det. Det har alltid varit andra i min närhet som har skapat problem för mig som jag måste lösa. Två av mina närmaste har svikit mig och behandlat mig illa och skapat otrygga förhållanden i mitt liv samtidigt som de har skyllt på mig att det har varit mitt fel. Jag vill bara kunna blicka framåt men jag verkar aldrig få chansen att bli den man jag vill vara.

[rore]
12/11/14, 3:29 PM
#5

Henrique!

Tillitsbristen till andra beror på att vi inte har tillit till oss själva. Det i sin tur är en fortsättning på barndomsmönstret vi formats efter, som följer med upp i åren.

Eftersom vi tror att vi måste fixa andra och när vi misslyckas med det. Tycker vi att det är De som sviker oss. Samtidigt som vi kanske också känner oss ovärdiga och undrar vad vi gör för fel.

Grundbulten i den problematiken är som jag ser det. Vårt bristande fokus på oss själva. På våra tankar och känslor. Vi behöver vända blicken inåt och ta reda på vad det är vi önskar utav livet och sluta upp med att vänta in och försöka omvandla andra.

Det är en process att se igenom det som inte riktigt går att ta på, men som spelar de inneboende känslorna ett spratt. Och så länge vi inte ifrågasätter våra tankar/känslor fortgår de.

Upp till toppen
Annons: