Annons:
Etikettrelationer
Läst 1376 ggr
SuzanneV
2014-11-29 12:28

Hur tar du hand om dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att känna kärlek till sig själv och se till att man mår bra är nyckeln till bra relationer med andra. Oavsett om det är relationer med en partner, en vän, familjen eller med kollegor. Det är lätt att glömma bort att allt börjar med dig själv. Om du inte älskar dig så gör inte andra det heller. De känner av det du signalerar ut. Om du inte respekterar dig själv så får du ingen respekt tillbaka. Om du inte är glad och mår bra så avspeglas det i dina relationer. Så hur tar du hand om dig själv? Ger du dig själv kärlek? Gör du saker du blir glad av? Berätta och dela med er. Massor med kärlek till er!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
SuzanneV
2014-12-15 00:24
#1

Påminner om detta viktiga! Love 💖

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Livscoachen
2014-12-26 15:32
#2

Ja, det är så otroligt viktigt att älska sig själv, Jag har varit där en gång i livet när jag inte älskade mig själv alls och insåg för något år sedan hur viktigt det är att acceptera sig själv för den man är för att både kunna ge kärlek till andra och att kunna ta emot kärlek med på olika sätt i livet. 

Idag är jag "kär" i mig själv😍 och kan titta mig i spegeln och se hur fin jag är precis för den jag är med småskavanker  som vi alla har och bara ser själva 😉Jag  tar inte åt mig längre av kritik och kan säga nej så jag inte tar på mig för många saker. 

Såå vad gör jag då för snällt mot mig själv ❤️

-tittar mig i spegeln varje dag och säger jag älskar dig

-Jag smörjer in min hud och tar hand om kroppen

-Jag äter saker jag mår bra av som frukt, grönskaker och choklad!

-Jag unnar mig egentid som jag mår bra av basta med en inpackning eller bara sitta med en kopp te i stillhet eller åka shoppa på stan till mig själv ibland

-Jag tänker snälla tankar om mig själv och ställer inte så stora krav längre ❤️

-Med denna fantastiska kärlek till mig själv så kan jag dessutom ge kärlek till min omgivning på ett helt annat sätt och ger omtanke och kärlek och blir glad av det med.

Affirmationer är jättebra för er som precis börjat lära er att älska er själva, titta er i spegeln och säg hur fin du är först känns det konstigt inombords men efter ett tag kommer det bli en sanning och du kommer förändra ditt liv

Mer kärlek till alla ❤️

SuzanneV
2014-12-27 13:09
#3

Hej Livscoachen! Varmt välkommen hit! Tack för att du delar med dig! Härligt att läsa! Speciellt det där med att tänka snälla tankar om sig själv och inte ställa för höga krav. Superviktigt. Affirmationer är toppen! Att vara kär i sig själv är härligt! Vilket lyckorus att nå fram dit. Det bästa är inre ro och trygghet i dig själv. Att inte vara så beroende av andras bekräftelse hela tiden. Vilken befriande känsla! Visst behöver vi alla även yttre bekräftelse ibland, men den är inte viktigast. Att kunna älska och bekräfta dig själv ger dig en enorm styrka. Då kan du också ge ännu mera kärlek och omtanke till andra, vilket i sin tur ger dig själv glädje, kärlek och kraft. Du skapar en positiv kärleksspiral. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: