Annons:
Etikettnuet
Läst 2485 ggr
SuzanneV
2014-10-27 23:45

Lyssna i TYSTNADEN!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många människor är rädda för tystnaden. De blir rastlösa och nervösa. Vi är så vana vid ett ständigt brus omkring oss. Men om vi söker oss till tystnaden ibland så hör vi lättare vår inre röst. Vårt hjärta. Lyssna. Pröva och öva så kommer du höra.  

Det är också skönt att bara vara i tystnaden emellanåt. Ta en mental andningspaus. Stäng av allt brus från Egot (hjärnan) och från tv:n, datorn, mobilen och sociala medier. Du rensar tankar, oro och stress. Denna dikt kom till mig i tystnaden.

I tystnaden finns svaret Mitt hjärtas längtan är nära I tystnaden känns det, du harét Du vet, du vet min kära… …i tystnaden, är glad och hemma Du vet, jag vet, vi ÄR I tystnaden finns svaret, hör dess stämma Mitt hjärtas längtan bara ÄR nu och här

Massor med kärlek till er alla! Love ❤️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
SuzanneV
2014-11-25 00:07
#1

Puffar upp denna som en påminnelse om att stänga av bruset i bland och bara lyssna i tystnaden. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2014-11-30 00:41
#2

Puff!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2015-03-28 17:21
#3

Bra att påminna sig om! Behövs, och speciellt i stunder när behovet av att lyssna inåt är som störst. Som när en älskad vän behöver dig, även på distans. Då kan du ge av dig själv och din tid utan tanke på att få något tillbaka. Lyssna i tystnaden! Den säger ofta mer än tusen ord! Svårt ibland och det blir lite galet när Egots oro och känslor styr för mycket. Men då blev det så, och Du är inte perfekt och felfri. Så allt är okej och i sin ordning, men viktigast är att vara MEDVETEN om det. Ta ansvar för sina tankar och känslor och inte ta ansvar för andras. Känns det rätt så är det lätt! Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[::Vera::]
2015-03-29 00:38
#4

Så sant det är för mig… Att lyssna med mitt hjärta, inte med öronen. Örat hör sällan det viktiga. I tystnaden, i hjärtans vibration finns allt. Så även i naturens vibration som är utan stress och rädsla. Lyssna till vinden och havet med öronen och hör att naturens harmoni finns även inom oss :)

SuzanneV
2015-03-29 19:01
#5

Åh, vad fint du beskriver det Vera! Exakt, så är det. Och vad härligt med inre ro och slippa stress och oro, utan bara flyta med. Omfamna livet och bara vara. Vara i kärlekens känsla, i harmoni och känna total tillit. Allt är bra och som det ska. Frihet! Glädje! Känna kärlek till sig själv så du kan ge till kärlek och glädje till andra, vara hjälpsam, visa omtanke och ge från hjärtat. Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2015-05-12 00:23
#6

Puff!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Annons:
SuzanneV
2015-05-30 22:52
#7

Puff!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

SuzanneV
2015-07-09 11:54
#8

Påminnelse till er alla och till mig själv! Love!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[rore]
2015-08-04 16:37
#9

Livets budskap.

Även tystnaden talar sitt tydliga språk.

I frånvaron av det vanliga och förutsägbara.

Ligger det oförlösta i väntan på att upptäckas.

[Silverräv69]
2015-08-14 10:58
#10

Jag älskar tystnaden, frodas i den..men maken ska hela tiden sätta på en massa stimuli. Så när jag är hemma själv är det fullkomligt tyst, inga apparater, inga maskiner..nothing!

Jag sitter och kanske pysslar med tankarna lååångt borta och bara laddar mina batterier igen.

Har löst måna känslomässiga kriser i enskild tystnad. =)

Tarotstollan
2015-09-09 01:37
#11

Jag älskar när det är tyst omkring mig, hör mig själv tänka som man brukar säga. Tyvärr när man bor i lägenhet finns ju inte tystnaden på riktigt förrän det blivit riktigt sent på natten och de flesta sover, då är det väl det närmaste i riktig tystnad som vi stadsmänniskor kan komma.
Blir alltid irriterad på alla onödiga ljud runt omkring mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

GitteL
2016-05-29 00:00
#12

Tystnaden talar ❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Mirjah
2016-06-04 02:09
#13

Delar med mig till mina tonårsbarn och hoppas att de tar till sig det du skriver Suzanne :-)

Annons:
GitteL
2016-06-04 17:04
#14

❤️

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: