Annons:
Etikettgränser
Läst 1114 ggr
[Snurran99]
10/25/14, 1:39 PM

Svårt att säga i från

Jag har svårt att få folk till att lyssna på mig om jag tex) blir retad, eller så. Jag har svårt att bli riktigt arg och kunna ge personen en smäll i ansiktet. När jag blir arg slår jag oftast igen dörrar och sådant och kanske käftar upp mig lite. Men folk ger sig inte de retar mig ändå för nöje, hur får jag dem att lyssna.?? Tex) två emot en.

Annons:
SuzanneV
10/28/14, 12:22 AM
#1

Hej Snurran99! Tack för ditt inlägg och välkommen hit!

Vad bra att du frågar! Ja, det där med inte kunna bli arg, bli arg eller inte kunna hantera sin ilska är inte alltid så lätt. Ilska är en stark känsla som också måste få finnas, men att vilja slå andra är aldrig rätt. Det leder bara till mer hat och våld. Så snälla, tänk inte så. 

Eftersom du reagerar som du gör och slår i dörrar och käftar, så tycker de som retar dig bara att det är ännu roligare. Det triggar dem ännu mer. Och att försöka få dem att lyssna då är ingen idé. 

Försök istället att visa dem att du inte tar åt dig eller bryr dig om vad de säger. Deras ord är inte viktiga. Du är viktig och din respekt mot dig själv. Att du vet att du är bra och värdefull. Om du klarar av att visa den sidan av dig själv istället så kommer de nog att tröttna. Det fungerar så att det du signalerar (visar utåt mot andra) påverkar hur de beter sig mot dig. Så du måste ändra dig för att de ska ändra sig. Inte helt lätt, jag vet, men gör ett försök. Lycka till!

Varm kram till dig!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

[Snurran99]
11/17/14, 11:14 PM
#2

tack för svar!

Upp till toppen
Annons: