Annons:
Etikettrelationer
Läst 1330 ggr
bettan1967
2014-10-16 12:10

Medberoende

Jag är inne i en relation och vill bryta upp.. Jag fattar med mitt förstånd hur han använder mig till att göra mig illa och trycka ned mig psykisk och fysiskt.  Allt ska vara på hans viss hela tiden och vänder på allt jag säger så det slår tillbaks till mig istället. Han vet exakt hur han ska göra i alla lägen.

Vi har varit tillsammans till och från i två år och jag har tappat min självrespekt och tillit. Mod och styrkan till mig. Är stressad för jag vet aldrig hur han tänker eller planerar.

Pratar vi så är det ok några dagar, sen beteer han sig lika illa igen med att stänga ut mig i från hans liv. Säger jag nåt får jag höra att han bara är sån men beteer jag mig lågmäld mm då är jag så jävla konstig.

Sms jag han så skiter han i och svarar, lovar att ringa men gör inte alltid det. Lägger det på mig. Vi kan inte ses för han har sin son, sitt liv och sin vardag men så fort det passar han så ska jag bara finnas där. Han kan inte sova hos mig eller träffa min familj men jag ska stressa runt med allt det han vill.

Jag kan sätta gränser mm i allt men inte detta.

Nu har jag raderat hans nr, sms och blockat.

Mitt förstånd fattar att han gör mig sårad, besviken om och om igen men mina känslor skriker vill ha han och det kanske blir bättre. Men allt kvar står och jag får ångest och blir destruktiv i mitt eget liv .

Smärtan finns men jag behöver frigöra mig. Jag vet vad han gjort med andra kvinnor innan mig. Likadant, exakt likadant.  Men skyller på oss kvinnor att det är vårt fel, han kan inte se vad han gör eller att erkänna.

Jag känner att jag får springa och säga förlåt hela tiden och menar det men sen ser jag att jag säger förlåt när det är han ska säga det till mig. Får aldrig höra det.


Elisabeth

Annons:
SuzanneV
2014-10-16 22:02
#1

Hej Bettan! Tack för ditt inlägg och varmt välkommen hit! ❤️

Tråkigt att höra om hur du har det. Du ska veta att du inte är ensam, och att det finns bra hjälp att få. Jag hör att du har bestämt dig för en förändring. Jättebra! Du har tagit första steget. 🙂👍 

Jag har själv levt hela livet som medberoende efter en uppväxt med psykisk misshandel och mentalt och känslomässigt frånvarande föräldrar. Nu har jag äntligen blivit fri från medberoendet, kännner mig fri att vara den jag är och att få leva livet levande i glädje och kärlek. Allt detta tack vare vår Sajtvärd Gitte Laserows kurs "Frigör kraften inom dig", http://laserowcoach.se/distanskurs/

Jag rekommenderar Gitte med varmt hjärta ❤️Hon är en karismatisk, varmhjärtad och professionell coach som vägleder dig framåt med tuff kärlek. 

Läs även denna artikel om medberoende, 

http://laserowcoach.se/tips-sjalvhjalp/medberoende/

Varm styrkekram och massor av kärlek till dig!

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: