Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 2733 ggr
rosablomma
3/7/14, 4:03 AM

Vad betyder det?

Under min barndom drömde jag många obehagliga drömmar, hade även sömnsvårigheter. Drömmarna kom oftast när jag höll på att somna. När man sover men ändå är vaken. Detta drömde jag återkommande Gick i trappa och plötsligt försvann trappsteg och jag ramlade igenom till tomma intet. Stod upp på en gunga och gungade högre och högre, tills jag bara hoppa ut i luften och flög. Det klassiska att komma till skolan naken. Och att vara på väg någonstans men det går inte. Man sitter liksom fast. Försöker verkligen att gå men det går inte. Samt att jag gick i korridorer som ändrade sig så jag aldrig hitta ut. Kände mig jagad i dessa korridorer. Hade varit intressant att veta vad det betyder! Tacksam för svar :) Om det är väsentligt så var jag mellan 11-15 år när jag hade dessa drömmar.

Annons:
ikna
3/7/14, 8:01 AM
#1

Att flyga kan symbolisera att man klarar sig själv, likt en fågel som kan flyga när den puttas ur boet.

Att vara naken brukar stå för att visa sig som den man är. Att sitta fastkan betyda att man faktiskt fastnat.

Att gå i korridor och inte komma ut, kan stå för att man har svårt att hitta sig själv.

Upp till toppen
Annons: