Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 2284 ggr
[north]
2/2/14, 1:07 AM

Mardröm, betyder den något?

Känns konstigt att skriva om detta, men jag tänker att jag likaväl kan testa. :)

Drömde massor av konstiga saker förra natten, det mesta är suddigt och oväsentligt tror jag. Men en del av drömmen minns jag väldigt tydligt, för jag blev rädd…

Drömde att jag gick till en frisör (i drömmen), tyckte själv att det var konstigt att jag inte gick till min vanliga och dessutom var det inte längesen jag klippte mig. Men jag gick till någon frisör på en plats jag inte känner igen, satte mig i stolen och dörren stängdes bakom mig. Fick genast en klump i magen och förstod att det inte var bra. Och sedan blev jag utsatt för övergrepp, nästan våldtäkt. :O

Minns tydligt hur killen såg ut, fast jag aldrig har sett honom i verkligheten och inte brukar minnas personer i mina drömmar såhär bra.

Det jobbiga är att jag ibland känner mig som förlamad både i drömmar och i verkligheten om det är något som ska göras, om man är jagad, gör en springtävling, armbrytning eller vad som helst. Och så var det nu i drömmen, innan jag lyckades komma därifrån.

Någon som tror något om denna dröm? Eller vad det kan betyda? Har ingen lust att gå och lägga mig nu, för jag vill inte fastna i den drömmen igen. Har haft konstiga och mer eller mindre jobbiga drömmar sista veckan om det har någon betydelse.

Annons:
ikna
3/4/14, 8:58 AM
#1

Sätter du stor press på dig själv? Eller låter du andra pressa dig?

Drömmen tycks peka på att du är alltför hård mot dig själv.

[north]
3/6/14, 11:46 PM
#2

#1 Ja, det är ytterst troligt att det är så.

ikna
3/7/14, 7:53 AM
#3

I drömmen går du till frisör och ska klippa håret… det kan stå för en förändring. 

Så blir du utsatt för ett övergrepp… det kan symbolisera att du begår övergrepp på dig själv.

Det ser alltså ut som att du både vill utföra någon form av förändring och samtidigt hindrar dig själv att utföra det. Det talar för att du pressar dig själv här/du plågas av motstridiga känslor.

Upp till toppen
Annons: