Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 1568 ggr
ulraxe
2014-01-12 13:43

Hur viktigt är ditt jobb?

Precis som överskriften lyder:Hur viktigt är ditt jobb?

Vill du ha ett jobb där du hela tiden möter utmaningar och utvecklas eller är du nöjd med ett jobb där huvudsaken är att du får pengar till att betala räkningarna med?

Jag känner själv att sedan jag gillade läget och accepterade att jag ÄR undersköterska JUST NU och har ett jobb som jag verkligen trivs med.Har nära till jobbet och har fantastiskt bra kollegor och chef.Har även gått ner till 75 % för att kunna hantera min stresskänslighet och orka ge till andra och mig själv.

Sedan jag gjorde det så kan jag hantera situationen bättre att jag inte har DRÖMJOBBET nr 1 ÄN.Att få hålla på med färger,former och PYSSLA.Men jag gillar läget och gör det bästa av mitt nuvarande jobb och tillbringar istället så mkt fritid som jag kan med att hålla på med det jag tycker om.Och så småningom så kommer DRÖMJOBBET att dyka upp och jag är redo 🙂

Har du ditt drömjobb nu?

Annons:
Tjeja
2014-01-12 13:49
#1

Nej, jag har inte mitt drömjobb.

Vet nog inte ens vad det skulle vara för jobb längre.

Vet bara att det jag drömmer om handlar om trivsel med bra kollegor och varm atmosfär, utan överdriven stress och bra betalt och en visuellt trevlig miljö och omgivning att jobba i, gärna nära natur…

Vad skulle det kunna vara för jobb? Tar gärna emot förslag! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eine
2014-01-12 13:57
#2

Har nästan alltid sett jobb som en nödvändighet för att kunna försörja mig. Inte alltid roligt ,inte alla gånger välbetalt heller. Skulle mycket hellre haft pengar på hög och ägnat mig åt mina hobbies. För det har jag många🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Heidi
2014-01-12 14:17
#3

För mig är jobbet otroligt viktigt och mer än något som bara betalar räkningarna. Har turen och lyckan att få jobba med något jag älskar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: