Annons:
Etiketttankar-känslor
Läst 1065 ggr
ulraxe
12/12/13, 8:03 PM

Styrka

Vi har alla en inre styrka som för oss genom de mörka stunderna och vidare i utvecklingen.

Ibland kan det dock vara svårare än andra gånger att känna den.Vet av egen erfarenhet,när jag kämpade som mest mot/med mitt förflutna hur det kändes.Kände mig svag och helt utan styrka många ggr.

Men så här i efterhand så har jag förstått att det var verkligen då jag använde min styrka som allra mest,för att ta mig igenom de djupaste mörkaste tankarna och minnena.

Jag bestämde mig tidigt att jag lära göra ett val.Ett val som jag måste följa oavsett motgång i tankar/känslor och utvecklingen.Och det var att välja mellan:

Att ge upp eller kämpa på.

Ge upp har egentligen aldrig varit ett val för mig,eftersom jag inte ville att det förflutna och de jobbiga personerna i mitt liv skulle "vinna" över mig.Så det var bara att kämpa på.Och det vart på ngt vis min styrka.Att jag hade bestämt mig.

Sedan finns det dagar när livet känns piss och beväring(ursäkta uttrycket) oavsett inre styrka.Då är det viktigt att man också har yttre saker som ger en styrka för att orka.

För mig som för många andra så är det mina älskade barn som är den viktigaste styrkan.När jag inte orkar kämpa för min egen skull,så kämpar jag för deras skull.Att de ska ha en mamma som är stabil,kärleksfull,trygg och med bra självkänsla som finns till hands för dom.

Vad har ni för knep att ta till när den inre styrkan sviker och livet är tufft?

Annons:
SuzanneV
6/12/14, 10:22 PM
#1

Tack för kloka ord ulraxe! 

Befinner mig just nu för mycket och för ofta i mörkret. Även om de ljusa stunderna när jag gör framsteg på min resa är helt fantastiska och ger lyckorus så blir det en så fruktansvärt stor kontrast när ridån dras ner. Allt blir svart. Mattan rycks undan och jag känner mig totalt värdelös igen. Vet att allt tar tid men jag kan liksom inte hejda tankarna och har för bråttom med att nå friheten. Tar för stora steg och har för höga krav på mig själv. Känner mig misslyckad när det inte funkar som jag vill. Får bra hjälp, bra vägledning och tips just nu men när mörkret är för starkt så funkar det inte. 

Bra tanke om att välja att kämpa eller ge upp. Vill absolut inte ge upp och låta de som gjort mig illa vinna. Och bra att tänka på dem som faktiskt ger en stöd och kärlek och att kämpa för dem ❤️ Hoppas att den inre styrkan infinner sig snart igen. 

Styrkekramar till alla andra som kämpar ✨ 🌈 ☀️

Suzanne - medarbetare för personligutveckling 


Arbetshälsocoach på Fram i Kraft - för jobbet och livet

Upp till toppen
Annons: