Annons:
Etikettavslappning-meditera
Läst 3122 ggr
ulraxe
2013-11-29 18:46

Snabb meditation

..som funkar perfekt för mig,när jag känner mig nervös,splittrad i tankar/känslor.

För mig som är superkänslig för andras energier är den perfekt.Gör den här när jag ska till köpcentrum,möten lr sånt som påverkar min energibalans.Och den går på några minuter att utföra.

Jag sitter bekvämt och andas in några djupa andetag för att lugna mig och kunna fokusera lättare på mina inre bilder.

I mitt inre ser jag ett starkt ljus komma ifrån himlen, ner i mitt huvud och låter det fylla hela min kropp.samtidigt som den fyller på med inre styrka,kärlek och min egen energinivå.

Sedan när jag är fylld med detta vita sken,så låter jag min svanskota växa till en svans och låter den åka till jordens mitt.Därifrån fylls jag på med rött intensivt ljus genom fötterna och sedan i hela min kropp.Jag fylls då på med ett skydd mot andras energier och jag stabiliserar mig själv.Blir lugn och trygg i själen.

Detta gör att hela min kropp blir helt rosa och när den blivit det så tackar jag Gud Fader och Moder Jord innan jag öppnar ögonen igen.

Nu tror ju jag på Gud men om man inte gör det så kan man tacka Universum,Himlen lr vad man tror på.

Väl värt att prova om man är känslig för andras energier och svårt med folkmassor osv.❤️

Annons:
Ghosthunter
2013-11-29 18:49
#1

Ja man blir varm och go i kroppen av den meditationen. Har gjort den några gånger, men skillnaden är bara att jag låter visualisera rötter som växer ner i jorden från mina fötter🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

ulraxe
2013-11-29 18:54
#2

Ghosthunter ja jag har hört att man även kan låta rötter växa från fötterna.Men det känns lite mer "spacigt" att svanskotan får växa😃

Den här meditationen är verkligen underbar och fungerar snabbt.Iaf på mig och tydligen på dig oxå🙂

Körde den här om dagen när jag skulle på utvecklingssamtal med chefen.Behöver kke inte tillägga att det gick superbra och en timme bara svischade förbi utan att vara jobbig och nervös.👍

Ghosthunter
2013-11-29 18:57
#3

Så bra och den funkar även att värma kroppen när man är frusen🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

ulraxe
2013-11-29 19:04
#4

haha ja det tänkte jag inte på.Tack för tipset.

Jag som är en sådan fryslort🥶

Ghosthunter
2013-11-29 19:09
#5

Testa det…..det är lavan du drar upp från jordens inre🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: