Annons:
Etikettglädje
Läst 2348 ggr
Dudeson
11/17/13, 11:43 AM

HSS + HSP = ?

Har gjort både HSS och HSP test vilket visade att jag har bägge personlighetsdragen. Jag är inte introvert men "å andra sidan" har jag inga närmare vänner…( närmare på det viset att man kan prata om allt möjligt med dem mao ord riktigt goda nära polare ).Annars har jag lätt för att prata med andra människor…skulle säga att jag är utåtriktad.

De vänner man har intresserar sig mest om att fixa och dona sina hus med flådiga spa, spottar hit och dit samt hemmabiosystem osv medans sådant är totalt ointressant för mig trots att jag har bakgrund i byggbranschen.

Närmar mig de 50 men är i fysisk toppform, tränar mkt och är i väldigt god form både kondiotions- och strykemässigt.

Gillar extremsporter av de flesta former och mår riktigt bra när jag utövar det. Problemet är att det finns ingen i min närhet och i min egen ålder som utövar detta,  pga att de inte är intresserade, tycker det verkar för farligt eller mer allmänt inte känner sig i form för att kunna utöva. Omgivningen är totalt skeptisk till mina intressen…ngt som man absolut inte gör i min ålder.

Efter varje skidresa, surftrip eller downhillvecka infinner ett stort leende på mina läppar som varar några dagar innan den gråa vardagen kommer över mig…en vardag som är så fruktansvärt tråkig och seg och totalt "waste of time, till detta tillhör även ett pisstråkigt jobb. Träningen är det som håller igång en.

Denna känsla av grå vardag har bara ökat de senaste åren och man kan ju inte vara ute på kul grejor varje dag för att känna sig levande och lycklig när man har ett hem och familj att försörja.

Hur fan får man en grå tisdag i november att rock fett? 

Dudeson

Annons:
[rore]
11/20/13, 9:43 AM
#1

Dudeson!

Om du ursäktar mitt sätt att skriva, så låter som att du  kickar på att leva farligt, att det endast då som du känner dig levande.

Allting annat verkar grått och trist. Om jag förstår dig rätt.

Din text får mig att fundera över om det kan vara så att du flyr från vardagens bestyr

Kanske kan du ställa frågan inåt i dig själv.

 Vad är det som i vardagens lunk gör att du har svårt att känna dig levande?

Är det något du inte vill kännas vid?

Att få en grå tisdag att rocka fett låter ju fantastiskt och det är nog olika från person till person. Beroende på var vi själva lägger ribban för förväntningen på dagen.

Av ditt inlägg så tolkar jag det som att du vill ha fart och fläng i tillvaron. När stannade du upp sist och kände in de miljöer/personer som du mött? Här och NU!

Eller är du ständigt på väg?

Ja, det här blev ju som du ser inget svar på din fråga. Bara lite mer att grunna på kanske😇

powerofthebass
11/20/13, 8:43 PM
#2

Hur gör man testerna?

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: