Annons:
Etikettmental-träning
Läst 1232 ggr
Vargkvinnan
2013-10-27 23:28

Sätt att påminna sig själv att stanna upp.

Halloj!

Jag håller på för fullt med att hitta tillbaka till mig själv och att reflektera över mina känslor och beslut. Det går bra känner jag men jag kommer lätt bort mig i vardagen. Autopiloten åker lätt på för att jag inte ska bli frustrerad över att jag har ett jobb jag inte trivs med och klara av stressen av där jag är just nu.

Så jag tänkte höra om ni har något tips på hur man påminner sig själv flera gånger per dag om att stanna upp, andas och reflektera.

Har t.ex. funderat på att göra ett armband eller något som man ser ofta och blir påmind.

Självklart är jag på väg till ett liv som är mer anpassat efter mina behov men tills jag kommer dit behöver jag hjälp att inte försvinna i osäkerhet.

Tack på förhand! :-)

Annons:
GitteL
2013-10-29 15:35
#1

När vi går emot oss själva i det vi gör och är så kommer alla sorters känslor fram. Om dina behov inte är tillgodosedda kommer du uppleva det du känner nu, det krävs att du lyssnar inåt vad det är du behöver göra eller förändra. ALLA har en livsuppgift o det gäller att hitta den med hjälp av att du lyssnar på dig själv, vad är det du önskar? Vad är det du brinner för? Vad får ditt hjärta att slå ett extra slag? När det blir motstånd så är det ett tecken på att du behöver gå vidare…… :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Vargkvinnan
2013-10-29 22:13
#2

Jag tror att livet just nu ger mig en rejäl lektion i att säga ifrån och stå upp för mig själv för just nu är det 3 stora saker som hänt som kräver just detta :-)

Jag tror att det finns en mening med det mesta så jag försöker lära mig av det som händer. 

Just nu verkar det mer vara orken som inte räcker. Men jag är på g åt rätt håll iaf! :-D

GitteL
2013-11-01 22:03
#3

Bra att det går mot rätt håll och att stå upp för sig själv är A och O annars förlorar du energi och blir dränerad. All lycka till dig….:-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: