Annons:
Etikettdagens-affirmation
Läst 1263 ggr
[rore]
10/1/13, 10:33 AM

Jag är FRI att

Affirmationer har varit en svår nöt för mig att knäcka. Jag har helt enkelt inte kunnat ta dem till mig. Jag har känt motstånd. Jag har känt det som att jag, hela mitt väsen befinner mig i lögn!FörskräcktVäldigt väldigt obehagligt!

Så jag uteslöt affirmationer i mitt liv, och under en tid geggade mina tankar med negationer som:

 Varför kan inte jag?

Vad gör jag för fel? osv.

Det hela blev en sån stor tanke noja, så jag släppte den iden.Förskräckt

Men så här om kvällen när jag skulle till att sova. Flöt orden förbi i mitt inre. De liksom viskade inom mig.

Jag Är FRI att………! HjärtaPresent

Vara den jag är!

Släppa taget om!

Hur lätt som helst kom orden till mig.

Vilken lättnad och befrielse som sköljde genom mig.

Jag är fri att känna tacksamhetPussar

Jag är FRI att,,,,

är en nyckel som länge saknats i min tillvaro, och som stärker energinivån inombords.

Kanske att den även passar just dig. Det är värt att provaHjärta

Annons:
Mirjah
10/1/13, 9:47 PM
#1

Jag är fri att. Hmm…De orden smakar gott. Det känns skönt även för mig att uttala denna mening. Betyder det att jag egentligen INTE känner mig fri att älska mig själv, vara mig själv? Och VEM eller VILKA har fött den känslan hos mig? Jag har liksom du tragglat på med affirmationer och inte riktigt kommit över tröskeln så att de sitter i ryggraden så att säga. Likaväl medveten om mitt existerande negativa tankemönster. Och vilken stress det i sin tur ger att jag vet hur viktigt det är att prata positivt med sig själv! Mitt "knep" när affirmationerna trilskas, är att komma in i en bättre känsla. Se en film, kramas, lyssna på musik eller gå ut och titta på stjärnorna. Jag målar inte fan på väggen vad det gäller sådant som sker runtomkring mig, på jobbet eller andra. Peppar, ler och vinkar. -Tänk positivt gumman! -Det ordnar sig! Jag vet att allt är ok, allt är i sin ordning. Men just när det kommer till mig själv. Hua. De haranger av skällsord och anklagelser som forcerar sig in i det rena perfekta i mig… Skulle få vem som helst att blekna. Jag är fri att. Jag gillar verkligen det Rore! :) Tar med mig det.

[rore]
10/2/13, 7:02 AM
#2

Härligt Mirjha att du tar det med dig.

Känner igen mig mycket i det du skriver.

ikna
10/11/13, 6:53 AM
#3

Vilka bra ord! Jag tar med mig dem i mitt liv 🙂

Tack, rore!

[rore]
10/17/13, 8:58 AM
#4

Vasse go Ikna🙂🎈

Upp till toppen
Annons: