Annons:
Etiketttacksam
Läst 2965 ggr
GitteL
2013-05-25 15:26

Tacksam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att vara tacksam är ett väldigt kraftfullt ord och när vi fokuserar på vad vi har istället för vad vi inte har får mer glädje inifrån och ut.

Så vad är just DU tacksam för?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
pistenbully
2013-05-25 15:30
#1

Stämmer! Jag är tacksam för många saker; mitt liv, att jag lever! Min sambo, mitt jobb. Att jag har ett hem, körkort och fungerande bil. Jag är tacksam för min vardag, de som fyller min vardag och dom jag har i min närhet. Och framförallt är jag väldigt tacksam just idag över det fina vädret :-D

[Hästen010]
2013-05-28 20:23
#2

Så sant.

Jag har blivit tacksam under det senaste året, mer medvetet i alla fall. Gården jag bor på som fortfarande brukas, naturen runtomkring och djuren. Det känns otroligt meningsfullt att uppleva och ta del i årstidernas växlingar. Att få utfodra kossor med fint hö och ensilage hela vintern tills de får friska, busiga kalvar som sedan kommer ut på grönbete som om det vore den mest självklara plats i världen. De trivs och allt är i harmoni. Tacksamheten kan inte kännas starkare🙂

Mickis1994
2013-06-15 22:10
#3

Jag brukar faktiskt göra tacksamhetslistor emellan åt och läsa dom under sämre dagar. Något jag rekommenderar! 

Just i denna stund är jag tacksam för mitt fina te kopp som innehåller varmt och gott te, min familj, det trygga område jag bor i och mina ögon!

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

HusetAnubis
2013-06-18 19:00
#4

Ofta känner jag mig tacksam för att jag är en fri kvinna i ett fritt land. För att jag har rent vatten och privilegiet att leva som jag gör.

ikna
2013-10-26 09:17
#5

Jag är tacksam över naturens skådespel, speciellt nu under hösten med alla färger! Tack Universum, för att jag får uppleva allt!

GitteL
2013-10-27 09:12
#6

Idag är jag tacksam för att jag lever min dröm, att jag är frisk, att min son är frisk och godhjärtad. Att jag har tak över mitt huvud Mat på bordet Kläder att ta på mig En familj som jag älskar Att solen skiner idag

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Annons:
GitteL
2013-11-01 22:04
#7

vad är ni tacksamma över? Vi har alltid något att vara tacksamma för. :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Vargkvinnan
2013-11-03 23:38
#8

Jag är så oerhört tacksam att jag lever idag och att jag är lycklig :-)

Jag är även tacksam över att jag har så mycket kärlek i mitt liv och att jag hela tiden utvecklas mot mitt sanna jag.

GitteL
2013-11-06 19:36
#9

Idag är jag tacksam för att jag kan brygga mitt eget kaffe och njuta av det. Att jag möter så härliga människor överallt. Att jag är mig själv fullt ut :-)

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

HusetAnubis
2013-11-15 22:05
#10

Idag är jag tacksam för att jag har så fina härliga barn och en så underbar man. Jag är tacksam att jag valde att prioritera dem, så oerhört mycket mer glädje det gav.

[reachyourdream]
2013-11-16 23:08
#11

Tacksam för:

Att få vara någorlunda frisk.
Att ha en fin familj och pojkvän.
Att ha rena kläder, mat och bra bostad.
Att ha livet framför sig och göra något bra av det.

Cahira
2013-11-20 18:42
#12

Jag är tacksam över allt stöd jag fått genom åren. Jag är tacksam för att jag får leva drömmarna att bo på bondgård och bo i usa (på samma gång!). Jag är tacksam för att jag blev född till den jag är - på gott och ont. Jag är tacksam för min hund, utan henne hade jag inte varit här idag. 

Och ironin är att snart är det thanksgiving med kalkon och hela köret. 😃

Men allra mest är jag tacksam över att jag aldrig gav upp. Jag är tacksam att jag räddades ur en knipa då jag kunde blivit hemlös. Jag är tacksam att jag tog mig ur dåliga förhållanden. Jag är tacksam över de goda nyheterna jag fick av familjen. Jag är tacksam över att naturen är så vacker, att vi har mat på bordet och el och vatten. 

Jag är tacksam att få verkligen leva! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: