Annons:
Etikettjobb-karriär
Läst 2375 ggr
Aviz
2013-05-01 17:54

Karriär eller Privatliv?

Hej på er, vore intressant om någon har en input på detta livsdilemma som jag befinner mig i. 

Jag är tjej, 24 år gammal, som just nu har en ljus karriär framför mig. Jag pluggar ekonomi på universitetet, har haft bra jobb tidigare, blivit kallad till intervjuer av intressanta företag osv, lärt mig språk för att kunna arbeta utomlands, och gjort praktik på prestigefyllda företag. Jag har så att säga väldigt många möjligheter, och jag ser faktiskt inga hinder för att bli, nästan i alla fall, precis vad jag vill. 

Men jag har den senaste tiden börjat känna ett slags vakuum. Vad är det för liv jag springer efter? Mitt mål har alltid varit att ha ett välbetalt jobb för att jag vill kunna ha ett tryggt liv, och aldrig oroa mig för att behöva vända på slantarna. Men jag känner så starkt att något fattas. Jag är singel (vilket i sig inte stör mig), men jag har knappt dejtat någon intressant på flera år (har svårt att bli intresserad), jag har underbara vänner, tyvärr hinner jag kanske inte vara så social som jag skulle önskar pga. alla mina karriärsprojekt (som jag förvisso tycker är kul). Och här kommer det som tynger allra mest. Det jag har älskat mest sedan jag var barn, är djur. Jag skulle så gärna vilja skaffa hund, och få ha ett djur i mitt liv igen. Men är det värt att offra en karriär för att skaffa ett husdjur? Eller kan man få både och? Kan man få ett bra businessjobb och fortfarande ha privatliv som kräver ens tid? 

Jag är så förvirrad, jag vill ha en karriär för att få ekonomisk välfärd och för att jag tycker det är kul, men samtidigt vill jag ha det som drar i mig djupt, husdjur och tid för kärlek med familj & vänner. Någon som känner igen sig? Alla valmöjligheter får mig att tänka sönder…

Annons:
[silkesnosen]
2013-05-01 18:00
#1