Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 5520 ggr
anniii
2013-03-29 12:31

Dröm om skor, hjälp mig tyda

Drömde i natt att jag plötsligt kände mig tvungen att byta skor. Gick till en butik där jag sett ett par skor i skyltfönstret och frågade efter dem, de var lila med lite spetsig tå. Hon som hade butiken tog istället fram ett par ballerinaskor i silver och guld, med ett vågigt mönster. När jag provade skon var den ett par centimeter för stor och fast att jag frågade efter de lila skorna igen började butiksinnehavaren att leta efter ballerinaskorna i en mindre storlek. Jag kände att det inte var den skon jag hade tänkt att köpa och sen vaknade jag.

Vad tror ni att detta betyder?

Annons:
ikna
2013-03-29 13:13
#1

Skor kan symbolisera ditt sätt att ta dig fram i livet. Du behöver ett par nya och har bestämt dig för ett par lila med spetsig tå… det kan stå för ett bestämt, nytt sätt att ta dig fram. Expediten (som är en av dina sidor/egenskaper) vill att du ska ha ballerinaskor… kanske du känner dig tveksam till hur du ska ta dig fram/agera i livet.

Står du inför ett vägval just nu?

anniii
2013-03-29 13:31
#2

Jag står inför ett vägval när det gäller jobb… Har flyttat och behöver byta jobb för det är för långt till det gamla. Funderar på om jag ska vara anställd, starta eget i samma yrke eller kanske göra något helt annat…!

Fler infallsvinklar? Ledtrådar till hur jag ska göra?

ikna
2013-03-29 16:24
#3

Ballerinaskor för ju tankarna lite till balett… Säljare i butik, kanske…

Lila är en spirituell färg… guld är den intuitiva visdomens färg…

Lite tankar bara. Symbolerna i denna drömmen ger dig ledtrådarna. Om det behövs, så kommer fler drömmar i samma tema.

Lycka till!

Roamer
2013-04-01 15:26
#4

Bara du som kan svara på vad dessa symboler betyder för dig. Visst finns det generella betydelser men det behöver nödvändigtvis inte betyda samma för dig. Ballerina skor är för tankar till oskuldsfullhet, graciös och barndom. Men det kan även vara något som att du går på tå inför något du egentligen borde konfrontera. Storleken som inte passade kanske kan vara tecken på att du inte känner att du växt i det som de representerar ännu och det du till en början, nu, vill ha kanske inte är vad du behöver på sikt.

[Ravenna]
2013-04-03 15:33
#5

#0 Ballerina-skorna kan ju också symbolisera att dansa sig fram, att kunna se livet mer som en vacker dans. Kanske tar du dig själv eller livet (jobb etc) på för stort allvar?

Kanske du skulle se det mer som  lek, dans, konst? Våga sträcka ut armarna och benen och dansa dig fram, vara kreativ. Våga göra något nytt kanske?

anniii
2013-04-04 08:34
#6

Tack för era svar!

Jag har väl en sko att växa i nu när jag ska börja jobba efter mammaledigheten… Det seriösa jobbet eller något nytt, roligt och kreativt? Det står klart för mig att jag kan byta om jag vill, när tiden är mogen så kommer jag att veta. Förmodligen var det detta som drömmen ville säga. Har inte drömt något liknande efter det…

Annons:
Upp till toppen
Annons: