Annons:
Etikettmedlemmar-info
Läst 1704 ggr
amhaj
12/6/12, 7:23 PM

Ny medlem

Hejsan

Jag har läst runt lite på olika sidor här, fann den här intressant och har precis blivt medlem.

Har lite svårt att prata om mig själv, men känner samtidigt att jag har fastnat i mitt eget arbete (med mig själv) och det känns skönt att se att det finns flera och att ni är öppna och kan prata om det.

Jag är en 42 årig tjej som hade en total genomklappning för ett par år sedan och har sedan dess försökt pussla ihop mig själv med varierande framgång.

Jag upptäckte bl a att jag känner inte mig själv, jag vet inte vem jag är.

Jag beskriver arbetet med mig själv som en yvig buske, där allt gick bra till en början men sen blev det stopp, jag försökte en annan väg och efter ett tag så blev det stopp igen osv….

Vissa dagar är det svårt att ta sig ur sängen, gå till jobbet att få dagen att fungera, andra dagar går allt som på räls.

När jag mår som sämst drar jag mig undan inom mig själv och ser bara till att det dagliga fungerar(barn).

Efter en sådan period kan jag jobba vidare ett tag men sen är det dags igen, att dra sig undan.

Till saken hör att jag är en aning blyg och tillbakadragen så det här har inte gjort saken bättre.

Usch det här blev väldigt grått och deprimerande jag hoppas det går bra ändå.

Mvh Mia

Annons:
Roamer
12/7/12, 7:28 AM
#1

Personlig utveckling handlar väl just att hitta olika vägar för att komma underfund med vem du är och vad du vill. Min inställning har gått från att försöka hitta mig själv till att försöka inse vem jag vill vara och sträva efter det. Anledningen till det är att försöka inse vem man är tar sån tid att innan man kommit till insikt så har man redan förändrats och då stämmer inte kartan längre, så bättre att sätta upp vem man vill vara och gå emot det målet för det är långsiktigare. Men, var och en måste hitta den väg som fungerar för denne för det är olika för oss alla.

En av fördelarna med forum är väl att kunna skriva av sig och därmed lätta på bördan på axlarna, och här behöver du inte vara blyg och tillbakadragen. =)

retep
12/13/12, 7:01 PM
#2

Hej amhaj! Tänkte svara utifrån min egen erfarenhet av personlig utveckling, som i mitt fall har varit parallel med andlig utveckling. Jag lärde mig meditera Transcendental Meditation och därefter har min utveckling gått som på räls och utan kamp. Det betyder inte att jag inte mött svårighet och sorg på vägen. Det betyder bara att jag genom regelbunden meditation varit nära livet och de krafter som ligger till grund för all form av utveckling. Att du är blyg och tillbakadragen är egentligen inget problem eftersom det inte är det du behöver vara. Livet är egentligen lätt och okomplicerat. Det är bara det att vi får det att se ut så genom vårt förhållningssätt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: