Annons:
Etikettpersonlig-hjälp-coaching
Läst 3933 ggr
stillness
2012-05-23 12:35

The Work- Byron Katie

Han är skyldig mig barnstödpengar i 6 år!!!! (blir så arg)

Är det sant?

hmm Nej (skratt) Jag har inte betalat för mitt barn tex

Våra tankar skapar så mycket smärta i en tänk verklighet i våra hjärnor och vi tror dem så starkt och vi är snabba med att dömma utåt och ofta det vi anklagar andra för är en reflektion av något i oss själva.

Har vi någongång stannat upp och granskat om det vi säger TROR är sant? när vi gör detta förstår vi att vi själva skapar Negativitet och drama i Nuet och vi skapar egen smärta,

Bortom dessa tankar finner vi Harmoni

detta kan man göra med 4 enkla frågot kallat "The Work"

Av Byron Katie

Känner ni igen er själva i video klippet?

Diskutera gärna och berätta ur era egna liv och dela med er

Vi är inte ensamma om detta

/Peace stillness

Annons:
GitteL
2012-05-26 10:23
#1

Åååå, Byron Katie är sååååå rätt på det men ack så svårt det är att ta in det kontinuerligt.

Jag gick 2 kurser för att lära mig om detta verktyg och det är sant, det släpper direkt. Sedan kommer nya reaktioner och då gäller det att ha ett papper med dessa frågor för det hjälper inte att enbart tänka det.

Det är en process.

Ni som har intresse av att få ett kompendium av mig med alla dessa frågor på Svenska kan skriva Ja här Glad

Tack för att du lade in denna video. Hur får du in klippet direkt utan länk?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

GitteL
2012-05-26 10:29
#2

Ska prova lägga in en video nu om relationer.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

stillness
2012-05-26 11:16
#3

Gittel: vad hette kursen? var den med byron Katie?

Ja det är väldigt kraftfullt, man inser hur ofta man gör sig till Offer verkligen och våra tänka tankar tar över

:)

jennyzor
2012-07-04 15:44
#4

Hej GitteL! Jag är jätteintresserad av att få ett sådant kompendium. Är det försent?

GitteL
2012-07-05 22:39
#5

The work gick jag för en kvinna som heter Yvonne, hon kom ner till Malmö för att hålla den här.

Här kommer ett kompendium som ni kan använda er av varje dag.

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

stillness
2012-07-07 10:10
#6

thanks Gitell :)

Annons:
GitteL
2012-07-19 09:57
#7

Kyss

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

stillness
2012-08-07 10:56
#8

Tack igen Gitell, Nu skall the work formuläret ges till en kompis mormor som har stora problem med sitt humor och känslor

och anklagar människor utåt (gör sig till offer)

Tack igen o låt oss hoppa the work läker många människor

för det gör den otroligt nog

kram

Uncle Thomas
2012-08-07 12:53
#9

Ja, tack.

(Ljudet på min dator fungerar inte, så jag kunde inte höra om det togs upp.)

Ja, det där är säkert bra i många sorters fall, för ens eget mående

MEN OM det innebär att man accepterar grova fel från personer med makt typ myndighetspersoner, så blir det ju SÄMRE för mänskligheten, efterom då får idioter/skitstövlar ju ännu mer makt utan motstånd… (T ex fungerar det ju inte mot diktatorer, som t ex i Libyen och Syrien…)

Mot maktmissbrukande personer förespråkar jag en kombination =Försöka bekämpa dem, men må så bra som möjligt under perioder emellan. T ex så är det ju bara en mindre del av tiden, som går åt till att skriva till domstol, så man kan ha gott om tid att må bra däremellan.

Jag påstår INTE att jag lyckats perfekt med kombinationen, bekämpningsreflexerna sätter nog igång ibland även då det bara är någon småidiot/småskitstövel  Glad som ändå inte har makt att kunna ställa till så mycket, så man skulle kunna ha struntat i det. Men rimligtvis har jag lyckats ganska bra med kombinationen, eftersom jag för det mesta mår mycket bra mentalt, fastän jag råkat ut för en massa BEEP myndighetspersoner. Om jag inte hade kämpat emot dem för drygt 10 år sedan, hade jag f ö varit död nu…

(((Allvarligt skadad. Bor enskilt utan grannar. Fick ingen hemtjänst, så det blev en enorm bakterieodling i bostaden av disk och sopor. (Jag måste fortfarande äta medicin efter det för att inte hosta sönder mig.) Hade jobbat från bostaden EFTER skadan under flera år, men Arbetsförmedlingen ansåg ändå inte att jag var arbetsför!!! Så jag fick ingen A-kassa, och eftersom jag kunde jobba från bostaden, så fick jag inget från Försäkringskassan heller… Om jag inte hade slagits, hade de bara låtit mig svälta ihjäl…)))

En idiot till försäkringsutredare, gällande den invalidicerande kroppsskadan, sa vid ett annat tillfälle t o m vid ett telefonsamtal:

-Det hörs att du inte har några problem.

!!! Bara för att jag hade bra HUMÖR. Så jag fick ingen ersättning… Så ibland kan det vara dåligt att ha bra humör  SkrattandeSkrattande

stillness
2012-08-08 11:45
#10

Mycket i systemet vi har har defekter inget tvivel om den saken Så mycket är EGO baserat och att forma människor till robotar som kan betala för en elit människor (Illuminati) Skatt etc man vill ha lydiga slavar.

Men det finsn en annan väg med där Du/Vi individen lär oss att lysna innåt till oss själva vad det är vi vill och hitta en väg att kunna kombinera detta med tex jobb.

Att andvända låga energier som Hot,våld etc som systemet många gåner gör emot sina medborgare föder bara mer rädsla och misstänksamhet,STRESS ej känsla av att man ej är accepterad

är inte rätt väg

I slutändan är det vi själva som ger dem vår kraft att missbruka även oss, där får vi fråga oss själva mår jag bra av detta här?

gör detta våra liv enklare som tex människor som fastnat i FAS 3 som blivit untyttjade av arbetsförmedlingen

 ( dess företags kompisar tjänar miljoner på att ha arbetslösa i diverse projekt utan riktigt jobb)

Och det är vi som får bestämt men med vänlig röst säga NEJ TACK

JAG MÅR INTE BRA AV DETTA , MEN JAG ÄR ÖPPEN FÖR LÖSNINGAR

om fler gör detta förändrar vi oss och samhället

Vi lär oss att bli offer tidigt i detta samhälle så är det

men vi kan ta oss ur det om vi vill

läss personligutvecklings böcker etc andlighet tex eckhart tolle

och viktigast håll fast och vårda de bra vännerna eller människorna som finns i era liv för ibland för vi hjälpas åt

Fight the good fight!

Uncle Thomas
2012-08-08 13:24
#11

#10  "I slutändan är det vi själva som ger dem vår kraft att missbruka även oss,"

Njae. Jag har inte gett dom den   Glad men de missbrukar makt ändå…

"Fight the good fight!"

Just det. Det behövs MER sånt från fler personer. Om tillräckligt många gör det, DÅ kan det stoppas. men det är inte så lätt att stoppa om vi bara är några få som slåss emot det… Glad

stillness
2012-08-08 16:50
#12

En lång resa börjar med ett litet steg

Flört

[rore]
2014-03-12 09:25
#13

*putt och knuff

Annons:
GitteL
2014-03-14 10:54
#14

Så bra så men jag kan säga att jag inte klarar detta på vissa människor. Känner ni igen detta? Att vi går igång med vissa människor?

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Upp till toppen
Annons: