Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1754 ggr
[rore]
4/26/12, 8:31 AM

God morgon!

Vill bara kika in och tala om att jag pm:at Gitte om att jag nu avgår som Medarbetare.

Önskar er alla en fin dag.

Kram

Lyssnande!

Att verkligen lyssna kräver hög närvaro

och en vilja att förstå det som inte sägs.

***********

Lyssnandet är en svår konst om man inte har ett diciplinerat sinne. Endast då har du förmågan att välja om du verkligen vill lyssna eller inte.

Egot matar er ständigt med tankar, och det är dem ni brukar lyssna till hellre än på andra människor.

Men det är synd, för om ni kunde lära er att verkligen lyssna på andra skulle ni kunna lära er oändligt mycket om er själva.

För det som sägs är det som också finns i era sinnen. Och när ni reagerar starkt kan ni vara säkra på att det ni reagerar på också finns inom er.

Att verkligen lyssna till andra är med andra ord ett mycket enkelt sätt att lära känna sig själv..

Tro inte att du är annorlunda än andra- detta sägs i positiv bemärkelse- och det kommer att komma en tid då du gläds över att det är så.

******************

Idag ska jag enbart lyssna, utan att värdera det som sägs.

***********

Tagit ur boken: Healing från visdomens källa.

Av: Ewa Forkelius

Annons:
Indiania
4/26/12, 5:47 PM
#1

Har ingen svarat här i dag? Då gör jag det!

Tack Rore för alla kloka ord du delar med dig och alla fina inlägg du haft under tiden du varit Medarbetare här och Lycka till i fortsättningen! Kyss

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
4/26/12, 8:58 PM
#2

Tack Indiania!Kyss

[Athinea]
4/26/12, 9:51 PM
#3

#2 Får man fråga varför du backar ur som Medarbetare? Vi trivdes med dig.. Men ha en riktigt bra fortsättning hörru! Kramis!Kyss

[rore]
4/26/12, 9:57 PM
#4

Jag har helt enkelt inte tiden för det. Det var länge sen jag överhuvudtaget skrev nått vettigt..Men jag är fortfarande medlem. Kramis tillbaka:)

Otroulig
4/26/12, 10:00 PM
#5

Åh fina, kloka varma Rore. Hoppas du hänger kvar och poppar in då och då.

Stor Kram

Maria

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
4/26/12, 10:07 PM
#6

Jo då..jag kommer att kika in. Tanke kramen till dig Maria

Annons:
stillness
5/12/12, 11:58 AM
#7

Visdomens källa är väldigt väldigt bra

:)

Upp till toppen
Annons: