Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 3508 ggr
fayo
2012-04-16 23:45

drömmer om död

Hejhej!

Jag skulle verkligen vilja ha lite hjälp i att förstå mina drömmar.. Den senaste tiden (en vecka eller s¨) har jag drömt om död, ignorans och obehag. Ska ta tre exempel

1. I en dröm var jag med och fångade in/dödade en tjej och hennes häst (som förvandlades till en kronhjort). Jag känner tjejen och för mig representerar hon andlighet, kommunikation, enkelhet, förståelse, "fötterna på jorden", kärlek. Hon är någonting speciellt. Under tiden som hon dog var jag helt ignorant, tyst på utsidan. Men inuti gjorde det väldigt ont och jag hade ångest. Vaknade med samma känsla.

2. I nästa dröm handlade det om en annan tjej jag känner. Hon var (är) gravid och mådde inte bra. Hon var väldigt svag och det verkade som hon skulle gå bort när som helst. Jag kände mig återigen ignorant, tyst men också förvirrad och vilse. Jag gjorde ingenting och vaknade med samma ångestkänsla men nu också med oförstående.

3. Denna kommer jag inte ihåg exakt, men jag var jagad utav vampyrer och visste att jag skulle dö. Det var natt ute hela tiden och när jag dog så var jag underground, vid en tunnelbanestation. Jag blev misshandlad till döds, jag försvarade inte mig själv utan kände mig återigen ignorant och avstängd.

Otroligt obehagliga drömmar att ha, och jag vet att jag haft flera men kommer inte riktigt ihåg dem just nu..

Jag har försökt att tolka drömmarna på egen hand men jag vet inte, jag känner mig ganska osäker. Någon som har en vinkel, idé, tanke att dela med sig av?

tack

Annons:
ikna
2012-04-17 07:45
#1

Visst är det otäckt med sådana drömmar, men när man tolkar dem, blir det ofta lättare att förstå. Jag försöker mig på en tolkning:

1. Tjejen symboliserar en av dina kvinnliga sidor/egenskaper. Hästen symboliserar starka krafter/dig själv. Du dödar tjejen och hennes häst = sidor du inte behöver längre. Hästen förvandlas till en kronhjort = du lämnar en sida som då öppnar vägen för en ny. Ångesten kan tyda på att det är svårt att lämna en välbekans sida.

2. Tjejen = du. Gravid = nytt liv/ny sida på väg. Hon är svag och kommer att dö = denna sidan kommer du inte att behöva mer.

3. Jagad = du pressar/jagar dig själv. Natt = dunkelt. Underground = källare = det omedvetna och kroppsliga relationer till underlivet. Du blir misshandlad till döds = du misshandlar dig själv. Du har ångest och känner dig avstängd = du stänger av dig själv/blir känslokall.

Ta till dig det som stämmer och ignorera resten av min tolkning. Flört

våga vara dig själv
2012-12-23 15:30
#2

Hej!

Du har behov av att synas av andra för att kunna älska dig själv,,,,

Om du lyssnar på dig själv och följer dina egna tankar så kan du se vad som händer i din omgivning, var noga med att tala om för andra vad du tycker och känner, då förändrar du synen på dig själv.

Ett litet tips

Solögas böcker om djurens språk och växternas språk är jättebra att ha, eftersom du får djur i drömmarna och att det är symboler som har en förklaring på vad drömmarna kan handla om.

Mvh Lena

Upp till toppen
Annons: