Annons:
Etikettsjälvkänsla
Läst 4175 ggr
stillness
4/14/12, 12:58 PM

Skönhet är makt

Slog mig häromdagen hur fixerade vårt samhället har blivit med det Fysiska utseendet samt Hollywood Dock Idealet som de unga påverkas utav hela tiden via TV, MEDIA,INTERNET (Idoler kändisar, artister).

Detta är den Nya RELIGIONEN att vara vacker till varje pris, vad det än kostar.

Det känns som att har du utseende har man en fribiljett till mycket, ett rikt liv i lyx med fester och party/Jobbmarknaden etc.

Är vi på väg att bli en kultur helt förstörd av EGO fixering?

När är vi nöjda med vårt yttre? tar det slut?

Många opererar sina kroppar för att likna Idealen och blir beroende av plastikkirurgi ,Smink industrin  tjänar gott om pengar på det hela.

Är utsidan allt som vi människor skall fockusera på?

Ser vi bara papperet istället för karamellen och glömmer vi av att läsa ingredienserna?

Vad tycker ni om detta?

Är skönhet makt

Annons:
millam
4/21/12, 10:45 AM
#1

Visst är det så, och visst är det helt galet! När det bästa hos människan är det som inte syns utanpå..

Den erfarenhet jag har, är att de som är vackra är också oftast ganska hårdhjärtade gentemot andra, medan de som är oansenliga till utseendet har ett hjärta av guld, om jag får generalisera lite.. Givetvis finns det variationer, man kan ju inte dra alla över en kam..

Tror att människor saknar nåt i sitt liv,och riktar sitt intresse och missnöje på den egna kroppen. Tänk.. när det finns så mycket att upptäcka om man bara öppnar ögonen, i världen! Behöver inte vara stort eller dyrt, utan att bara vara, njuta av de små tingen.. Ta livet som det är och leva här och nu!

mammaru
4/21/12, 6:04 PM
#2

Den NYA religionen??? Nä, konstiga skönhetskrav har funnits och finns i många kulturer. Det är inte precis något nytt påhitt. Dessutom har människan inbyggt att uppskatta harmoni och skönhet. Inte anser vi det ytligt att betrakta ett vackert landskap?

Geru
4/21/12, 10:41 PM
#3

Vad spelar det för någon roll? Människor får ju fokusera på vad dom vill.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

stillness
4/23/12, 4:34 PM
#4

Millam Ja det verkar nog faktiskt vara så lite som du säger utan att dra alla över samma linje.

Många av dagens bloggtjejer tex tror att dom är som GUDINNOR och har väldigt narcissistiskt beteende och endast fockus på sig själva.

Skönhet är ju något mer än ett par snitt med en skalpell :)

Det är ju dem man är, Bra moral , ens personliga karaktär

att kunna ge villkorslöskärlek,

Jag vet många killar som närmar sig dessa gudinnor och de får bara en blick som om de var perversa grisar. Något är väldigt fel i rollerna.

Killarna dyrkar dessa gudinnor och blir mer som BARN och inte självständiga män.

Dessa tjejer har liksom killarna idag 2012 svårt att binda sig utan man har bara sex med allt och alla även sina vänner, Kulturen är verkligen Manipulerad av Media och tv HOLLYWOOD.

Helt rätt vi söker alla något (gud =sanningen, kärleken) och fastnar i de jordsliga beroenden så som ,Underhållning,fåfänga,mat,droger,etc

Allt utom kärleken kommer att förgås även den YTTRE skönheten.

:)

Geru
4/23/12, 6:41 PM
#5

#4 Det finns narcisstiska människor överallt - det är inte ovanligt direkt?

Det finns inte speciellt många killar som dyrkar dom heller - även om tjejerna själva tror det.

Ska inte alla människor få leva som dom vill? Bara för att du anser att en sak inte är det rätta betyder inte det att det är en sanning på något vis. Alla har olika mål, och alla tycker om olika saker. Tacka fan för det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

millam
4/23/12, 7:44 PM
#6

ObestämdLiten notis bara; det är ju bl.a.  vetenskapligt bevisat att vackra människor får bättre lön för samma arbete än de som ser mindre vackra ut enligt dagen ideal..

Självklart får alla få ha den åsikt dom vill, jag iaf uttrycker bara min åsikt. Det anser jag ha rätt till, liksom ni andra!Kyss

Annons:
[GunillaR]
4/24/12, 12:18 AM
#7

Det kan det vara  - makt.

Helt riktigit!

Men på mer än ett sätt.

Skriver mer i morgon

Stephanie
4/24/12, 8:52 PM
#8

#4 "Helt rätt vi söker alla något (gud =sanningen, kärleken) och fastnar i de jordsliga beroenden så som ,Underhållning,fåfänga,mat,droger,etc"

Jag söker verkligen ingen gud Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Otroulig
4/24/12, 9:28 PM
#9

# 4 "Helt rätt vi söker alla något (gud =sanningen, kärleken) och fastnar i de jordsliga beroenden så som ,Underhållning,fåfänga,mat,droger,etc "

Jag tyckte det var mitt i prick jag.

#8 Byt ut ordet Gud bara. Tänk kärlek :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

millam
4/24/12, 10:03 PM
#10

Håller med.. kärleken är störst, det är det enda vi tar med oss, det och det vi lärt oss här. kunskap..

Det är ju så enligt min mening att vissa saker måste man gå igenom, det är ju bara så man lär sig. Alla nivåer av utveckling har sitt syfte och mening, även narcissim.. både för de som är det, och för de som står en närmast. Jag ser det som en värdefull lärdom.. förstå mig rätt nu, men jag tror alla varianter behövs i vår utveckling!

[GunillaR]
4/24/12, 11:21 PM
#11

Det är ju så sorgligt att se hur folk opererar sig, sprutar in botox lite här och lite där, och suger ut fett lite här och lite där.

Till slut så ser alla nästan lika dana ut!

Skrämmande! Som vandrande Barbie-dockor med stela läppar och stirrande blick.

Men skönhet är ju makt, precis som rubriken säger. Har ni tänkt på uttrycket att "fågla sig". Det är precis det vi håller på med Flört

millam
4/25/12, 12:26 AM
#12

Visst är det sorgligt, alla gånger!

Och det tyder på dålig självkänsla, att inte duga som man är..? Kanske en bra ide att börja med att lära sig att älska sig själv, som man är! Det är inte lätt, men ger mest i slutändan!

stillness
4/25/12, 10:34 AM
#13

Där av jag tror vi måste få tillbaka mer de gammla moralerna i samhället samt ha bra förebilder. ja det är mycket om e snett idag

Behövs lite bonna vett

:)

Man duger som man är och man är älskad för den man är

Annons:
[GunillaR]
4/25/12, 11:14 AM
#14

Jo förebilder som bygger på vad någon uträttar istället för hur någon lyckas med plastikoperationerna. Det finns ju faktiskt folk som är beundrade och förebilder och som inte gjort ett skit mer än ha gott om pengar, typ Paris Hilton.

stillness
4/27/12, 1:50 PM
#15

Speciellt i Hollywood filmer lär vi oss att "de vackra" är goda människor och mindre vackrare är Onda detta stämmer ju inte med verkligheten.

Det är väldigt naivt att tro att alla vackra är snälla, det kan vara precis tvärtom, varg i fåra kläder

Där av en idol dyrkan av skönhet /Sex i vår kultur som vi ser så starkt idag.

LivetochLyckan
6/7/12, 11:01 AM
#16

Detta är något som eskalerar och ju mer det mullrar, skakar och är på väg att rinna över inombords desto mer hysteriska blir vi i vår strävan att ändra om vår fasad i form av utseende, kläder, inredning, jobb, prestationer.

Det är ett symptom på kaoset inom oss och i världen.

www.livetochlyckan.se

www.omlivetochlyckan.wordpress.com

SpoTTLuck
6/30/12, 7:54 AM
#17

Hvor har denne videoen tatt veien da?

Mine barn: *Tindra*Bella*Sandra*Katla*Sally*Xena*Aidan*Nikita*Sarabi*Castro*Shila*Buus*Hiro*Kiara*Nala*Valkyrie*
*Rajas*Lani*Kaos*Hassee*
Hospitanter:
*Thyra*Skarin*Gon-Gon*Iselilje*Armani*
DIP: *Luckas*Aurora*Ice*Odin*Timòn*Timian*Molly*Alex*Dumle*TT*Fanny*Shy*Bølle*Hercules*Munti*
*Maja*Wendell*Luna*Kim*Lilo*Fozzy*Harry*Nemi*

Uncle Thomas
7/8/12, 12:22 AM
#18

Ja, det här har blivit mycket sämre. Numera vill ju många bli "kändisar" men anser det oviktigt om de gjort något värt att bli känd för!!!

Ja, många går bara efter utsidan. Bra för oss, som inte gör det, för då får vi mindre konkurrens om de bra   :)

(Av någon underlig anledning har jag legat oväntat bra till hos de mycket snygga tjejerna, för jag är varken snygg eller rik. Kanske beror det på att jag inte blir imponerad av deras utseende, så jag vågar prata med dem utan att vara full, vilket är ovanligt för dem. Däremot gillar de inte mig, de tjejer som är "näst" snyggast och försöker inbilla omgivningen att de är snyggast, eftersom jag inte blir imponerad  :)

#10  "vissa saker måste man gå igenom, det är ju bara så man lär sig."

Njae. Vissa personer behöver det   :)

-

Dumma lär sig inte av sina misstag

Kloka lär sig av sina misstag

Vsa lär sig av andras misstag

.

sa någon vis person

#5 "Ska inte alla människor få leva som dom vill?"

Nej, inte då det ställer till för andra.

Upp till toppen
Annons: