Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 2731 ggr
[memyselfandii]
3/2/12, 12:12 AM

Lika drömmar som återkommer

Efter jag läst lite trådar här om marddrömmar och så tänkte jag dela med mig av två marddrömmar som återkommer väldigt ofta men försvinner ett tag och kommer tillbaka efter en stund igen.

Det är en man och en kvinna, vars jag aldrig sett ansiktena på. Första marddrömmen handlar om en man som sitter nere i en skog (varje gång han sitter där måste man fly såfort man bara kan!), på huk i mörka kläder, i mörkret. Varje gång jag ser honom i drömmer så springer jag och letar efter mina familje medlemmar och gömmer dom, springer och tittar vart han är - halvvägs upp ur en backe med ansiktet ned. Då står helt plötsligt våran bil utanför så alla i familjen åker iväg, utan mig och jag kämpar och kämpar med att springa men kommer ingenstans medan han kommer i snabb takt rakt mot mig - där vaknar jag.

Andra drömmen är om kvinnan (samma där, när den "dagen" är inne, alltså när hon kommer till vårat hus så måste alla gömma sig/fly) och den kvinnan är hemskt. Det är en gammal tant som jag inte sett ansiktet på. När hon kommer så letar jag (som i andra drömmen) upp min familj som jag aldrig brukar hitta. Gömmer mig desperat under filtar, sängar, bakom kläder osv, hon brukar stå och titta på mig och jag ser henne svagt under det jag gömmer mig bakom och så står hon och skrattar, elakt och hånfullt (jag är inte säker men jag har börjat ana att hon mördat min familj, har ett svagt minne av det) och hemskt skratt - sen går hon och då vaknar jag.

Varje gång jag tänker på drömmarna blir jag skit rädd och mår dåligt (?), känner en sorg inom mig typ. Varför är det såhär? Varför är drömmarna nästan lika dana? Vad vill drömmarna säga mig? Detta har pågått sen jag varit 8-9 år (är 15år) och dom kommer och går fortfarande. Är riktigt tacksam för hjälp!

Annons:
mirspa
3/2/12, 12:22 AM
#1

Hua, jag känner med dig.

Har tyvärr inget bra svar till dig, eftersom jag står under samma tak och funderar. Däremot tycker jag att du ska försöka få kontakt med någon du kan prata med dina drömmar om. När det blir ett problem, så är det tid att agera för dem.

Kram och tanke till dig!

[memyselfandii]
3/2/12, 12:26 AM
#2

#1 Jo det är hemskt! Just alltid att familjen aldrig är där, åker ifrån mig trotts att jag kämpar för att få alla i trygghet.

Hmm… Borde man inte kunna maila någon och skriva ner känslor m.m? När jag pratar med folk har jag en tendens till att hoppa till något helt annat eller/och inte säga allt jag velat säga typ.

Tack! Hoppas att du får bra svar av någon här och skickar en kram och tanke till dig med!

mirspa
3/2/12, 12:29 AM
#3

Det finns drömtydare och andra alternativ du säkert kan maila angående drömmarna. Tyvärr tror jag att de allra flesta tar betalt och då ska man även vara helt säker på att det är seriösa personer man kommit i kontakt med, för att själv inte gå miste om både tid och pengar.

ikna
3/2/12, 6:00 AM
#4

Jag försöker mig på en tolkning…

Mannen symboliserar en av dina manliga sidor/egenskaper. Skog symboliserar ditt omedvetna. Att det är mörkt kan symbolisera att du har svårt att se. Familjemedlemmar symboliserar dina olika sidor/egenskaper. Att du letar efter dem kan stå för att du inte riktigt "hittat" vem du är. Hela familjen åker iväg symboliserar att du inte "hittat" vem du är.

Kvinnan = din kvinnliga sida. Att du gömmer dig kan symbolisera att du inte vill ha denna kvinnliga sida/egenskap. Hon skrattar och är hånfull = du känner dig hotad.

Sådana här drömmar är ganska vanliga under uppväxten, speciellt under tonårstiden, medan man utvecklar sin personlighet.

Försök att, nästa gång du drömmer, vända dig om och fråga vad hon/han vill.

Drömmar fortsätter att komma tills man har förstått vad de betyder.

[memyselfandii]
3/2/12, 10:31 AM
#5

Åh tack! Jo jag får försöka fråga vad dom vill. Tack igen! =)

Upp till toppen
Annons: