Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 4289 ggr
mirspa
3/1/12, 11:52 PM

Återkommande mardröm under flera år.

Hej!

Jag gör ett försök här att eventuellt få lite mer perspektiv, ska försöka ta det i korta drag.

Under så många år tillbaka jag kan minnas, har jag haft en och samma återkommande mardröm. Vissa perioder i livet kommer den oftare, ibland inte på månader.

De första åren när drömmarna började, var det en pojke. Senare år både pojken och en man, ibland bara mannen. Därefter kom det även en gammal tant. Tanten är aldrig ensam i drömmarna och uppenbarar sig inte lika ofta som varken pojken eller mannen. Men både pojken och mannen kan vara ensamma i drömmen, men ofta tillsammans.

Jag befinner mig antingen i ett hus eller en lägenhet, det är Aldrig samma bostad. Jag hör elaka skratt. Jag vet att någon vill mig illa, men jag inte på vilket sätt. Jag låser dörrarna, men låsen fungerar sällan. Jag känner att dem är där, i närheten, utanför eller i bostaden. Jag springer runt i bostaden, tittar ut genom stora fönster. Gömmer mig på alla märkliga ställen, i garderober, under filtar, kliver ut genom fönster och gömmer mig på tak. Är jag inomhus släkts ibland ljuset, det blir kolsvart. Och jag känner deras närvaro.

Jag har varken sett pojken eller tanten, men jag vet att det är en pojke och en dam. Däremot har jag fått se mannen, med ett elakt flin. Men bara snabbt, han gömde sig i skuggorna och endast ljuset från en gatubelysning sken in genom fönstret och lyste upp så jag fick se hans ansikte. Denna gången är den Enda gången jag befunnit mig i min egna lägenhet. Och han var där.

Detta låter förstås väldigt förvirrande och invecklat, men jag vet inte hur jag ska kunna förklara på något annat sätt. Det är fruktansvärt jobbiga drömmar.

Finns det kanske någon som ser vad allt detta kan ha för betydelse?

Tack!

Annons:
[memyselfandii]
3/1/12, 11:57 PM
#1

Även  jag har mard drömmar som återkommer väldigt ofta! Och samma hr så drömmer jag dom ofta, sen uppstår det & kommer tillbaka. Mina drömmar handlar också om en dam och en man - har heller inte fått se ansiktena…

Vet dock ej varför :o

mirspa
3/2/12, 12:04 AM
#2

Intressant!

Berätta lite om dina drömmar, hur ser dem ut och vad händer?

[memyselfandii]
3/2/12, 12:19 AM
#3

Det är två olika drömmar, ena handlar om en man som sitter långt ner i skogen, på huk i mörka kläder. Varje gång jag ser honom så jag fly så jag letar desperat efter min familj, gömmer dom så dom är gömda. Springer och kollar hur långt upp ur backen han har kommit och då är han riktigt nära så jag försöker fly längs gatan men lyckas ej, ibland dyker även våran bil upp från ingenstans så min familj springer rakt in i bilen och kör iväg eftersom jag är så seg - kan inte springa och där vaknar jag alltid.

Den andra är om en gammal tant (jag har inte sett någon av deras ansikten, inte en skymt av dom) som har speciella dagar hon besöker folk. När den dagen slagit in så MÅSTE man stänga alla fönster, låsa alla dörrar och det gör jag alltid men hon lyckas alltid komma hem till just oss. Jag springer som i drömmen innan och gömmer min familj under filtar, bakom skohyllor, under sängar och bakom dörrar och sedan så gömmer jag mig själv under en säng men hon kommer alltid fram till mig så jag ser en skymt av hennes ben/fötter och så är dom rakt riktade mot mig och så står hon där ett tag och hånskrattar hotfullt (som om hon mördat min familj, jag har börjat ana det för jag har ett svagt minne utav det) och sen vakna jag. HEMSKT!

mirspa
3/2/12, 12:26 AM
#4

Drömmar av dessa slag är otäcka och man vill gärna gräva fram betydelse för dem.

Ibland kan det vara så enkelt att man förträngt nånting i livet som vill göra sig påmint att bearbetas, genom att visa sig i drömmarna - men inte rentav som det i verkliga livet ser ut.

Jag hoppas du får all hjälp för dina återkommande drömmar. Jag känner med dig.

[memyselfandii]
3/2/12, 12:29 AM
#5

#4 Ja, paniken man har. Hur mycket man kämpar för att ha alla runt om sig, gömmer alla men jag lär mig aldrig i drömmen att det verkar som att det är mig personerna är ute efter? ;s

Jag skulle vilja ta hjälp så jag vet varför jag drömmer om sådant här, "baktanken" med drömmarna…

Tack, hoppas du också får hjälp för din återkommande mardröm och lycka till!

ikna
3/2/12, 6:10 AM
#6

Drömmar som återkommer, gör det tills man har förstått innebörden, därefter brukar de försvinna.

Personerna i drömmen brukar symbolisera olika sidor/egenskaper hos drömmaren. Lägenheten = du. Olika rum har olika betydelser. Att låsa dörrar symboliserar att du låser vissa vägar du inte vill gå. Fönster symboliserar något nytt du ska se. Ljuset som kommer genom fönstret står för att belysa.

Hoppas att du blev lite klokare av min tolkning… Glad

Annons:
mirspa
3/2/12, 9:46 AM
#7

Oj, tack snälla ikna, något klokare blev jag allt :-)

Upp till toppen
Annons: