Annons:
Etikettdrömmar-drömtydning
Läst 1814 ggr
Lil
2/21/12, 9:38 AM

dröm om plan ned i vatten

jag drömde jag satt med min vän och vi skulle flyga över vatten, från en landbit till en annan. Min vän körde planet, jag satt brevid. För att komma rätt skulle man flyga i en båge över till land men istället flög hon rakt fram och vi krashade ned i vattnet. Land var nära så hon simmade först i land. Jag fick tag på mina värdesaker och min väska då vi var så nära land. Men hon blev sur för att jag räddade mina grejer. Det kändes som hon hade gjort detta med flit och jag sade det. Vi började diskutera omedvetna impulser, men klart var att det ej var en olyckshändelse, men inte heller något för att skada mig medvetet. Hon hade några små saker hon satt och grejade med…små platta saker.

Sen minns jag ej mer.

Denna vän är rätt dominant, hon som flög. Är det hon elller jag själv? Flyg ned i vatten? Mina saker som var så lätta att rädda men som hon blev arg för?

Funderar en del själv kring att förstöra för mig själv- har det med detta att göra? Denna vän kommer hit imorgon  oxå.

Vore jättetacksam för någon tanke runt den!

tack!

Annons:
ikna
2/22/12, 9:03 AM
#1

Här kommer min tolkning:

Din vän = du.  Flyga = ditt omedvetna eller verklighetsflykt. Vatten = känslor.

Din vän styr= du följer i andras fotspår. Ni krashar ner i vattnet = Du dyker ner i dina känslor. Ni simmade i land = du tar dig igenom känslosvallet. Ni var oense = dina båda sidor är inte överens. Du tror hon har gjort det med flit = du är osäker på om du gör rätt mot dig själv.

Så, ja… det verkar som om du har en inre konflikt. En konflikt som du kanske "flyr" ifrån och det har med känslor att göra.

Lil
2/22/12, 9:43 AM
#2

hej

Stort tack! Jag brottas med en stor inre konflikt…helt sant. Som inte har med denna vännen att göra alls:). Oj- nu får jag försöka finna ut hur ta hand om den konflikten…

Stort tack för din hjälp!

ikna
2/22/12, 1:04 PM
#3

Du och den här vännen har en gemensam sida/egenskap, därför fanns hon med i din dröm.

Lycka till!

powerofthebass
3/12/12, 7:02 PM
#4

skrev fel  märkte jag nu   ändrade medelandet  sorry

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Athinea]
3/22/12, 10:45 AM
#5

#1 Bra skrivet! Skrattande

Upp till toppen
Annons: