Annons:
Etiketthantera-konflikter
Läst 3828 ggr
[Athinea]
2/12/12, 11:52 PM

Saker du vill förändra i din tillvaro?

Ja, tänkte att vi kanske kunde starta igång ett litet terapisnack om vad som finns i tillvaron som ni vill förändra eller kanske till och med bara ta bort?
Vem vet, någon kanske har t.ex. samma dilemman som du? Låt tankarna rinna ner i fingrarna och skriv av dig rejält här om vardag och även gärna just dina dilemman!

Ingen dömer någon, går på personangrepp eller liknande, för självklart ska man våga skriva helt ärligt vad man känner!

Jag börjar:
Jag vill få en mycket mer stabil tillvaro än vad jag har nu.. Till exempel att faktiskt orka gå till plugget och praktiken, våga känna närhet och bekräftelse, dra till mig positiv energi och ta åt mig när jag får beröm, visa mer vad jag känner tänker och vill. Även våga visa vem jag är och vad jag tycker.

Annons:
Mirjah
2/16/12, 9:35 AM
#1

Athinea!

Jag vill också fokusera på det positiva i tillvaron! Vilket DU verkligen lyckats med tanke på din vändning från 2011 till 2012 - bara det borde få dig att gå till plugg/praktik med huvudet högt..! Det låter som det du vill är att ta tillbaka din kraft (som redan finns där). Pepp, pepp!

[Athinea]
2/16/12, 10:01 AM
#2

#1

Härligt! Ja, mycket har verkligen gjorts om i min tillvaro! Tack för peppen Mirjah! Skrattande

[ankibl]
2/19/12, 2:31 PM
#3

Vi är ett kompisgäng  som startat "tanketräffar" som vi kallar det. Vi träffas och fokuserar på tankens kraft och positivt tänkande. Vi försöker peppa varandra och delar med oss av våra erfarenheter. Det är så mycket man kan påverka själv med hjälp av tankens kraft.

Att tänka positivt är för mig en färskvara. Jag måste påminna mig själv hela tiden så jag inte faller tillbaka i de negativa banorna.

julklappen
2/19/12, 10:22 PM
#4

Min yngsta dotter lärde mig att  vända på den negativa tanken och tänka positivt.Trotts att det då och då kan kännas negativt .

torpartanten
2/27/12, 11:44 AM
#5

Jag skulle vilja förndra min vardag till en bättre och positivare och lära mig handskas med mina fysiska och psykiska problem som uppstod under 2011.

www.torpartanten.blogg.se

stillness
2/27/12, 7:38 PM
#6

Det handlar väl också om att inte förneka det dåliga i ens livssituation att se det för vad det är alltså at inte förneka det mörka men att sedan acceptera det sedan att välja nytt synsätt

mer positivt så att man tar tillbaka sin kraft i Nuet.

iband är det lättare sagt än gjort i utmanande tider, antar det är bra träning idag

:)

Annons:
Mirjah
2/28/12, 8:47 AM
#7

#6 Välja nya synsätt.. Precis!

Niiinah92
3/5/12, 10:26 PM
#8

Jag vill bli av med mina rädslor och börja leva på riktigt, inte bara gå i skolan och sen sitta hemma med mina katter.

Mina rädslor styr hela mitt liv och jag vill hitta ett sätt att bli av med ångesten som uppstår varje gång jag måste in i en situation eller vara runt folk jag inte kan hantera till 100 %. Jag måste alltid veta exakt vad jag ska göra annars blir det bara fel och jag mår kasst.

Det är det jag vill förändra mest

stillness
3/6/12, 12:57 PM
#9

Niinah92 jag rekommenderar att du läser följande böcker,

Don Miguel Ruiz - 4 grundstenar till ett bättre liv

Här kommer en bra ljudbok av Don Miguel Ruiz om Kärlek och Rädsla

[Athinea]
3/22/12, 10:42 AM
#10

Kan uppdatera lite hur det går med mina förändringar och mitt kämpande med mig själv!

Tidigare skrev jag:
Jag vill få en mycket mer stabil tillvaro än vad jag har nu.. Till exempel att faktiskt orka gå till plugget och praktiken, våga känna närhet och bekräftelse, dra till mig positiv energi och ta åt mig när jag får beröm, visa mer vad jag känner tänker och vill. Även våga visa vem jag är och vad jag tycker.

I nuläget kan jag säga detta:
Jag börjar bli stabil och ge livet tillit, jag hoppade av skolan men har nu ringt och ska börja igen i en mindre grupp där vi alla pluggar individuellt. Jag skaffade mig praktik i en kiosk där jag hade min uppväxt och nära till mitt hem. Jag suger åt mig positi energi som en svamp just nu!
Alla komplimanger tackar jag för och jag känner att jag skiner upp av lycka på grund av det. Jag har tagit tillbaka min kille som jag hade för ett halvår sedan, som jag tidigare varit förlovad och levt ihop med. Det känns underbart, insåg nästan direkt när jag började umgås med honom igen att känslorna fanns kvar och att jag kände mig trygg.
Tack vare honom har jag orkat bygga upp mitt självständiga liv. Åter igen. Glad

**Hur går det för er andra då?
***Nyfiken*

meandlotus
3/25/12, 11:15 PM
#11

Jag vill lära känna mig själv! Har helt tappat bort mig genom att vara så som jag tror andra vill att jag skall vara.

Jag vill lära mig att säga nej.

Jag vill att människor runt omkring mig skall respektera mig fast jag är snäll, istället för att utnyttja mig.

Jag önskar mig energi, och att få känna äkta glädje och lycka igen.

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

[Athinea]
3/29/12, 1:53 PM
#12

#11
Fantastiskt och roligt sammanträffande mellan oss!
Ta de små stegen till att säga nej, försök säga det till folk som du vet lyssnar på dig. Det är i alla fall en början!
Våga stå på dig, annars kommer någon annan tillslut göra det!

Kram!

meandlotus
3/30/12, 7:02 PM
#13

#12

Ja, det är små steg.. Men jag hoppas det skall leda till mycket.. så småning om. Man får inte ha bråttom :)

Och jag ska verkligen börja stå på mig!! Är trött på att bli trampad på jämnt!! :/

Ha en fin helg trots det dåliga vädret ..

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Annons:
[Athinea]
4/22/12, 10:48 PM
#14

#13 Hur har det gått med allting? Har väntat på resultat från dig så vi kan analysera vidare.. Och fortsätt kämpa på! Glad

stillness
4/23/12, 4:44 PM
#15

Var i naturen, ta promenader gärna i naturen och hör naturens ljuva musik den är läkande, försök att få in Tystnad lite mer i ditt liv och fastna ej i Digitala medier fö rmycket även internet kan vara bra att avstå ifrån.

Vi blir så beroende och hålls hela tiden i gång med så kallade smarttelefoner etc.

Träna dig på att Gå offline och gå innåt i dig själv.

Be till Gud Universum den högre kraften av kärlek.

Omge dig med bra människor runt omkring dig.

Bra upplyftande musik, filmer Undvik Tv tittande

dagens tv tittande är väldigt destruktiv, förnedrings tv etc.

Var tacksam för det du har att du får vara frisk etc

skriv en lista varje dag för det du är tacksam för du kommer att bli förvånad och detta kommer att skifta din energi till att bygga på mer positivitet.

:)

[GunillaR]
4/23/12, 11:33 PM
#16

# 6 - du har så rätt!

meandlotus
4/26/12, 8:54 AM
#17

# 14

Jag börjar nog jobba 2 maj. Jag har kommit fram till att det är mitt jobb och mitt snäll och duktig beteende som gör att jag mår dåligt.

Mår just nu faktiskt ganska bra. Känner att jag kommit till insikt om vad det är jag behöver förändra i mitt liv.

Har också upptäckt att allt JAG tycker är roligt, värderar jag väldigt lågt och får dåligt samvete för. Detta har jag redan börjat förändra.

Det som kommer att krävas mycket jobb med är att inte falla tillbaka till "snäll och duktig" när jag kommer tillbaka till jobbet. (jag vantrivs nåt fruktansvärt på mitt jobb)

Jag har börjat att tänka: Behöver jag oroa mig nu? Kan jag påverka nu? Och att försöka leva mera i nuet. Visst går jag händelserna i förväg och gör massor jag inte borde. Men NU är jag medveten.

Har dessutom varit på en anställningsinterjuv i går. Den gick nog bra , sen om det är mig dom vill ha… det vet jag inte. Men jag HOPPAS. Jag var mig själv och litade på mig själv och jag var STOLT och rakryggad. Bad inte om ursäkt för att jag finns ;)

Så tänk vad lite tid i "ensamhet" kan göra :) Hoppas verkligen att jag kan fortsätta denna positiva "trend".

Ha en underbar dag!

*värme*

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

stillness
4/27/12, 1:43 PM
#18

Härligt att du känner dig stark igen och fått insikter.

Det är viktigt att vårda sig själv i denna tokiga värld.

För man fråga vad du jobbade med?

Ja hela kulturen skulle behöva sakta ner så att vi slipper all den negativa stressen som splittrar och söndrar oss människor

samhället i lag får oss att aktivera reptilhjärnan Mig mig måste ha ha

pengar pengar, oro kommer jag klara hyran??. oro tänk om bensin priset höjs ?det är så mycket i detta nuvarande designat av girighet bla samhället som gör att folk mår dåligt.

Men det får börja med oss att ta hand om oss och att vara mer i nuet och vårda oss så vi kan vårda andra är en bra början

Blessings

meandlotus
4/28/12, 3:51 PM
#19

#18

Ja, man måste vårda sig själv :)

Jag jobbar med ekonomi :/

Har däremot också börja tänka så här: Om jag anser att mitt beteende är ett bra beteende, tex att jag är snäll och gärna hjälper andra.. Varför är det så fel?? OCH varför ska JAG ändra på mitt beteende?, som jag egentligen faktiskt är stolt över.Är det inte de andra som skall ändra sitt beteende gentemot mig? De som är EGON och LATA och BEKVÄMA…

Vet att jag är ute och cyklar… MEN rent logiskt sätt är ju mitt "goda" beteende ett bra beteende :)

Älskar ju att hjälpa och serva andra… Förhoppningsvis får man ju ett leende tillbaka :)

Men man får hjälpa med måtta nu då … Har jag förstått!

Ha en underbar helg :)

*värme*

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

meandlotus
6/25/12, 9:03 PM
#20

En liten update!

JAG FICK JOBBET!! Nu får jag en nystart.. Ingen som vet om mitt snälla beteende … Yhiaaaaa!!!FörvånadFlörtCool

Är mycket starkare nu.. och tar med mig det på nya jobbet i Augusti…

Har jag klarat att jobba där jag jobbat i 5 år… DÅ KLARAR JAG ALLT!! Speciellt nu , med insikt!

Ha en underbar sommar trots regnet!

*Värme ☀️

Det stora är inte att falla utan att resa sig efter varje fall ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: